Izvor: NoviMagazin.rs, 03.Sep.2019, 15:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mihajlović: Ulažemo pet milijardi evra u železnicu

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović izjavila je danas da je vrednost investicija u železnicu oko pet milijardi evra i da je cilj da Srbija iskoristi svoj povoljan položaj kao tranzitna ruta za prevoz tereta.

Mihajlović, koja je danas imala sastanak sa direktorima železničkih preduzeća u Vladi srbije, rekla je da se, u odnosu na 2012. i 2013, kad se srpskim prugama išlo od 20 do 40 kilometara na sat i ni dinar nije ulagan u obnovu >> Pročitaj celu vest na sajtu NoviMagazin.rs << pruga, danas postepeno menja slika o železnici.

"Za nas železnica jednako važna kao i auto-putevi koje gradimo. Pored toga što gradimo brzu prugu Beograd-Budimpešta i rekonstruišemo barsku prugu, ulažemo i u regionalne pruge. U 2018, 2019. i 2020. godini ukupno će biti rekonstruisano oko 800 kilometara regionalnih pruga", kazala je ona.

Prema njenim rečima, zahvaljujući urađenim rekonstrukcijama, vozovi danas na pruzi od Beograda do Valjeva, od Beograda do Vršca ili od Šapca do Zvornika idu u proseku između 80 i 110 kilometara na sat i da na pojedinim linijama ima i do 60 odsto više putnika.

V. d. generalnog direktora "Infrastrukture železnice Srbije" Miroljub Jevtić rekao je da su regionalne pruge bile u veoma lošem stanju jer u njih nije ulagano veoma dugo, po 50 ili 100 godina, te da je plan da se u periodu 2018-2020. rekonstruiše oko 800 kilometara regionalnih pruga u koje će biti uloženo oko 330 miliona evra.

"Prugom Šabac-Loznica se ranije išlo od 10 do 30 kilometara na sat, sada se ide 80 kilometara na sat, od Lapova do Кragujevca se išlo do 40 kilometara na sat, a od oktobra će se ići 100 kilometara na sat, što znači da će se od Lapova do Кragujevca stizati za manje od pola sata, po nižoj ceni nego autobusom", rekao je Jevtić i dodao da je važno što se kroz rekonstrukcije povećavaju i kapaciteti pruga za prevoz tereta.

V. d. generalnog direktora preduzeća "Srbija voz" Jugoslav Jović kazao je da je od 2015. nabavljena 21 elektromotorna garnitura "Štadler" vozova, kao i 27 ruskih dizel-motornih vozova, a da uskoro kreće modernizacija Tehničko-putničke stanice Zemun, kao i da je obezbeđeno 100 miliona evra za novi kredit EBRD za nabavku do 20 elektromotornih garnitura.

"Među najboljim linijama trenutno su linije iz Beograda prema Vršcu i Valjevu, gde beležimo rast broj putnika, i to pokazuje koliko su važni modernizacija pruga i ulaganje u nove vozove", rekao je Jović.

V. d. direktora "Srbija karga" Dušan Garibović istakao je da je, od početka restrukturiranja železničkih preduzeća 2015. godine, "Srbija kargo" neutralisao dugove koji su nasleđeni od jedinstvenog železničkog preduzeća, da posluje na otvorenom tržištu, da je nabavio 16 najsavremenijih vektron lokomotiva i zaposlio 186 mladih mašinovođa.

Nastavak na NoviMagazin.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NoviMagazin.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NoviMagazin.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.