Izvor: Blic, 08.Jul.2008, 18:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

RTS tužio Republičku radiodifuznu agenciju

Predsednik upravnog odbora RTS-a Nikša Stipčević, podneo je Vrhovnom sudu tužbu protiv Republičke radiodifuzne agencije.

Tužba je podneta radi poništavanja javnog poziva koji je ta agencija uputila za predlaganje kandidata za članove upravnog odbora RTS-a. Kabinet generalnog direktora RTS-a je saopštio da je Stipčević u svoje ime podneo tužbu za poništavanje tog javnog poziva.

U tužbi se tvrdi da je upućivanje javnog poziva na oglašavanje u javnim glasilima >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << u suprotnosti sa zakonskim odredbama i odredbama opštih akata koje regulišu tu materiju.

"Ne može niko u ime Saveta (Republičke radiodifuzne agencije) kao pojedinac da ovaj javni poziv uputi preko javnih glasila, odnosno takav javni poziv ne može biti upućen a da prethodno o tome nisu odlučivali, glasali i doneli odluku potrebnom većinom članovi Saveta", navedeno je u tužbi, čija je kopija dostavljena Tanjugu.

U tužbi se kaže da "u navedenom slučaju očigledno postoji namera pojedinca da suprotno zakonom propisanom postupku razreši članove sadašnjeg upravnog odbora RTS-a koji su u skladu sa članom 87. Zakona o radiodifuziji imenovani 19. aprila 2006. godine i čiji mandat ističe u skladu sa zakonom u roku od pet godina od dana izbora".

Sporni javni poziv objavljen je u četvrtak, 3. jula, u dnevniku "Politika" i nedeljniku "NIN", a potpisao ga je predsednik Saveta RRA Nenad Cekić, pozivajući se na član 87. Zakona o radiodifuziji.

Vrhovni sud odbio tužbu RTL-a protiv rešenja RRA

Vrhovni sud Srbije odbio je kao neosnovanu tužbu koju je televizija RTL podnela protiv odluke Saveta Republičke radiodifuzne agencije.

Kako je danas saopšteno iz RRA, Vrhovni sud Srbije je presudio da je agencija pravilno postupila odbijajući prigovor RTL-a izjavljen na odluku Saveta RRA da im ne izda dozvolu za emitovanje programa na nacionalnom nivou. Vrhovni sud je u presudi naveo da rešenjem RRA o odbijanju prigovora nije povređen zakon.

Dodaje se da su time iscrpljena sva pravna sredstva podnosioca prijava na javni konkrs za izdavanje dozvola za emitovanje programa, dve godine od donošenja odluke Saveta RRA.

"Ovakva presuda Vrhovnog suda je još jedan dokaz zakonitosti rada RRA uprkos mnogim pritiscima i osporavanjima predstavnika takozvane struène javnosti. Takođe presuda suda je dokaz javnosti da se članovi Saveta RRA u svom radu strogo pridržavaju zakona i da će u svim drugim situacijama tako postupati kao i da je pravda spora ali dostižna", navodi se u saopštenju RRA.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.