Popusti, šareni izlozi i šarene laže

Izvor: BKTV News, 01.Okt.2013, 16:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Popusti, šareni izlozi i šarene laže

Kupci vrlo često tek kada se nađu u prodavnici shvate da sniženje cena koje je oglašeno na izlogu, zapravo ne postoji. U Ministarstvu trgovine podsećaju kupce da ih štite čak tri zakona i da prijavljuju nesavesne trgovce.
Sezonska sniženja su za mnoge građane prilika da kupe garderobu. Prodavci ovo često koriste, pa da bi privukli kupca ističu sniženja koja u njihovim radnjama ne postoje. Žalbe na “lažna sniženja” su svakodnevne. U Ministarstvu trgovine podsećaju kupce >> Pročitaj celu vest na sajtu BKTV News << da ih štite čak tri zakona. Savetuju ih da ne oklevaju, već da nesavesnog trgovca prijave.
Reči koje ogromnom brzinom mogu privući pažnju kupca su sniženje, rasprodaja i popust. Zavedeni procentima ispisanim na izlozima, kupci se ubrzo nađu u radnji. Onda shvate da na policama nema odeće za njihov novčanik.
Za plitak džep i cena sa popustom je previsoka, pa se građani često zapitaju kada će specijalni popusti za njih zaista postati specijalni.
Državni sekretar u Ministarstvu trgovine Dragovan Milićević napominje da su reklame za popuste od 60-70 odsto koje mogu da se vide na izlozima nezakonite.
“Moraju da bude istaknute – i to sva tri Zakona regulišu – stara i nova cena i period do kojeg ta nova cena važi, odnosno da je popust, rasprodaja ili tome slično”, objašnjava Milićević.
Veliki trgovinski lanci, kažu, poštuju pravila. Problemi nastaju sa “malim” prodavcima. U prvih osam meseci, od 105 radnji, koliko je posetila tržišna inspekcija u prestonici, sudiji za prekršaje podnete su 23 prijave. Kazne su od četrdeset do sto hiljada dinara. Ponekad – samo opomena.
Načelnik Tržišne inspekcije Radenko Ćetković kaže da se prekršajne prijave koje inspektori podnose sudijama se više odnose na to što nije naznačen period u kojem važe popusti ili neke tehničke nedostatake, a manje na svesnu nameru prodavca da zloupotrebi podsticaj za kupce.
Malom kupcu u borbi protiv velikog trgovca mogu najpre pomoći Organizacije za zaštitu potrošača. Kako su marže ponekad i preko 100 odsto, kupce prati osećaj nepravde.
Slobodan Eremić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije ističe da se pod razumnom i fer cenom podrazumeva da trgovac u to uračuna svoje troškove i svoj profit.
“Taj profit je često na nivou na kojem je i u nekim drugim zemljama. Troškovi- zbog malog prometa, zbog visokih troškova kapitala, zbog nekih drugih stvari u Srbiji su povećani i mi imamo u suštini veće cene nego što su napolju”, objašnjava Eremić.
Kako bi ostali i opstali na tržištu, trgovci se na sve moguće načine bore za svakog kupca: bonusima, karticama, besplatnom robom, odloženim plaćanjem… Često, međutim, zaboravljaju da kada jednom prevare kupca, izgube ga zauvek.
Izvor: RTS
Tweet

Nastavak na BKTV News...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BKTV News. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BKTV News. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.