Izvor: B92, 31.Mar.2020, 10:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Galerija: Audi A3 Sportback iz svih uglova

Galerija: Audi A3 Sportback iz svih uglova

Pogledajte galeriju fotografija novog kompaktnog Audija.

Audi je početkom marta predstavio novu, četvrtu generaciju modela A3 Sportback.

Svetska premijera je trebalo da se održi na ženevskom auto-salonu, ali je ta manifestacija otkazana iz već poznatih razloga, pa je nemački proizvođač pojačao online promociju velikom galerijom fotografija.

Inače, četvrta generacija ovog premijum >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << kompaktnog hečbeka postavljena je na Volkswagenovu modlularnu MQB mehaničku platformu, a automobil ima dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika.

Novi Audi A3 Sportback ima naglašenije sportske proporcije i obrise, a tome doprinosi i povećanje dimenzija. U poređenju sa odlazećom trećom generacijom, automobil je duži za 3 cm - ukupna dužina iznosi 4,34 m, a takođe je i nešto širi (1,82 m).

Međuosovinsko rastojanje se nije menjalo i iznosi 2,64 m.

Inženjeri Audija unapredili su i aerodinamiku vozila, pa koeficijent otpora vazduha sada iznosi 0,28.

Zapremina prtljažnika je 380 litara, a može se povećati na maksimalnih 1.200 l obaranjem naslona zadnjih sedišta.

Bazični model opremljen je točkovima prečnika 16 inča, dok će skuplje varijante imati alu felne promera i do 19 inča. Uz pomoć opcionog sistema adaptivnog oslanjanja, Audi A3 Sportback može da se spusti bliže asfaltu za 10 mm, a specijalno sportsko ogibljenje smanjuje odstojanje od tla za 15 mm.

Enterijer vozila je dosta izmenjen u poređenju sa prethodnim Audijem A3.

Tu su pre svega dva nova digitalna ekrana. Centralno postavljeni 10,1-inčni displej multimedijalnog sistema lepo je uklopljen u komandnu tablu, a kao i čitava središnja konzola blago je orijentisan prema vozaču, što dodatno poboljšava ergonomske karakteristike automobila.

Drugi ekran se nalazi ispred vozača i služi kao instrument tabla. Dostupan je u dve dimenzije, manjoj dijagonale 10,25 inča i većoj od 12,3 inča.

Novi A3 nema "touchscreen" dispej za klima-uređaj, kao noviji i veći Audi modeli, već su zadržane klasične fizičke komande.

Motorizacija je očekivana kada je reč o vozilima VW grupacije koja koriste MQB mehaniku. Bazičnu benzinsku verziju pokreće trocilindarski 1.0-litarski turbo motor sa 110 KS.

Turbopunjeni benzinac zapremine 1.5 litara dostupan je u standardnoj i opciji sa "blagim" hibridnim pogonom, a u oba varijante raspolaže sa 150 konjskih snaga.

Oni koji se odluče za dizel, mogu da računaju na 2.0 TDI u verzijama sa 116 KS i 150 KS. Snaga se na točkove prenosi putem 6-brzinskog manuelnog ili 7-stepenog automatizovanog menjača sa duplim kvačilom.

U početku, kupcima će biti dostupan samo A3 sa prednjim pogonom, dok će se quattro verzije pojaviti nešto kasnije.

Uskoro treba očekivati i sportski orijentisani Audi S3, a nakon njega i RS3 sa 2.5-litarskim petocilindrašem sa oko 400 "konja".

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.