Izvor: Advertiser-Serbia.com, 28.Jul.2016, 12:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Prihodi Apple-a ponovo oštro pali zbog pada prodaje iPhone-a
Prihodi Apple-a u proteklom tromesečju pali su 14,6 odsto u odnosu na isti lanjski period, na 42,4 milijarde dolara, a oštro je pala i dobit tog tehnološkog diva, što je posledica pada prodaje iPhone-a
Prema poslovnom izveštaju, objavljenom u utorak, Apple je u proteklom kvartalu ostvario čistu dobit od 7,8 milijardi dolara, 27 odsto manje nego u istom prošlogodišnjem >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << periodu, jer je oštro pala prodaja iPhonea, koja čini oko dve trećine ukupne prodaje Apple-a.
To je već drugo tromesečje zaredom kako prihodi, dobit i prodaja iPhone-a oštro padaju.
Nakon što je u prvom tromesečju ove godine prodaja iPhone-a pala po prvi puta od 2007. godine, kada je Apple predstavio prvi model tog pametnog telefona, u drugom je tromesečju prodaja iPhonea pala za 15 posto u odnosu na isti lanjski period, na 40,4 miliona.
Pritom su najviše, 33 odsto, pali prihodi Apple-a od prodaje u Velikoj Kini, odnosno na tržištima Kine, Hong Konga i Tajvana, što je drugo najveće tržište Apple-a nakon američkog.
Slabljenje potražnje za iPhone-ima u Kini posledica je usporavanja rasta tamošnje privrede, a time i potrošnje stanovništva.
Jedan od uzroka slabije potražnje je i visok kurs dolara jer su zbog toga izvozni proizvodi američkih kompanija na inostranim tržištima manje cenovno konkurentni. Zbog toga najvećim američkim kompanijama već duže vreme padaju prihodi sa inostranih tržišta.
„U Kini je potražnja za iPhone-ima oštro pala jer tamošnjoj privredi ne ide baš najbolje, dok su novi modeli pametnih telefona Samsunga i Huaweia znatno konkurentniji nego što su bili pre godinu dana„, kaže Patrick Moorhead, analitičar u kompaniji Moor Insight & Strategy.
No, svetlu tačku u Apple-ovom izveštaju predstavlja rast prihoda od usluga kompanije, koje među ostalim uključuju aplikacije Apple Music, Apple Pay i App Store, za 19 posto na godišnjem nivou, na 6 milijardi dolara, čime je taj odeljenje premašio prihode od prodaje uređaja iMac i iPad.
Uprkos oštrom padu prihoda i dobiti, poslovni rezultati najveće svetske kompanije po tržišnoj vrednosti bolji su nego što su analitičari procenjivali, pa je cena akcije Apple-a u utorak u produženom trgovanju na Wall Streetu porasla oko 7 posto.
Time je nadoknadila veći deo gubitaka od početka godine, s obzirom da je do juče cena Apple-a bila na gubitku oko 8,2 procenata.
Izvor: SEEbiz
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...
Facebook: Prihodi od oglašavanja preko 6.2 milijarde dolara u drugom kvartalu
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 28.Jul.2016
Facebook nastavlja da pravi veliki novac od oglašavanja koje mu je u drugom kvartalu donelo prihode od 6.24 milijarde dolara..84% od te sume dolazi od mobilnog oglašavanja...Facebook je u proteklom tromesečju ostvario ukupne prihode od 6,44 milijarde dolara, 59 posto više nego godinu dana ranije...Ono...