Prihodi Apple-a ponovo oštro pali zbog pada prodaje iPhone-a

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 28.Jul.2016, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prihodi Apple-a ponovo oštro pali zbog pada prodaje iPhone-a

Prihodi Apple-a u proteklom tromesečju pali su 14,6 odsto u odnosu na isti lanjski period, na 42,4 milijarde dolara, a oštro je pala i dobit tog tehnološkog diva, što je posledica pada prodaje iPhone-a

Prema poslovnom izveštaju, objavljenom u utorak, Apple je u proteklom kvartalu ostvario čistu dobit od 7,8 milijardi dolara, 27 odsto manje nego u istom prošlogodišnjem >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << periodu, jer je oštro pala prodaja iPhonea, koja čini oko dve trećine ukupne prodaje Apple-a.

To je već drugo tromesečje zaredom kako prihodi, dobit i prodaja iPhone-a oštro padaju.

Nakon što je u prvom tromesečju ove godine prodaja iPhone-a pala po prvi puta od 2007. godine, kada je Apple predstavio prvi model tog pametnog telefona, u drugom je tromesečju prodaja iPhonea pala za 15 posto u odnosu na isti lanjski period, na 40,4 miliona.

Pritom su najviše, 33 odsto, pali prihodi Apple-a od prodaje u Velikoj Kini, odnosno na tržištima Kine, Hong Konga i Tajvana, što je drugo najveće tržište Apple-a nakon američkog.

Slabljenje potražnje za iPhone-ima u Kini posledica je usporavanja rasta tamošnje privrede, a time i potrošnje stanovništva.

Jedan od uzroka slabije potražnje je i visok kurs dolara jer su zbog toga izvozni proizvodi američkih kompanija na inostranim tržištima manje cenovno konkurentni. Zbog toga najvećim američkim kompanijama već duže vreme padaju prihodi sa inostranih tržišta.

U Kini je potražnja za iPhone-ima oštro pala jer tamošnjoj privredi ne ide baš najbolje, dok su novi modeli pametnih telefona Samsunga i Huaweia znatno konkurentniji nego što su bili pre godinu dana„, kaže Patrick Moorhead, analitičar u kompaniji Moor Insight & Strategy.

No, svetlu tačku u Apple-ovom izveštaju predstavlja rast prihoda od usluga kompanije, koje među ostalim uključuju aplikacije Apple Music, Apple Pay i App Store, za 19 posto na godišnjem nivou, na 6 milijardi dolara, čime je taj odeljenje premašio prihode od prodaje uređaja iMac i iPad.

Uprkos oštrom padu prihoda i dobiti, poslovni rezultati najveće svetske kompanije po tržišnoj vrednosti bolji su nego što su analitičari procenjivali, pa je cena akcije Apple-a u utorak u produženom trgovanju na Wall Streetu porasla oko 7 posto.

Time je nadoknadila veći deo gubitaka od početka godine, s obzirom da je do juče cena Apple-a bila na gubitku oko 8,2 procenata.

Izvor: SEEbiz

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Facebook: Prihodi od oglašavanja preko 6.2 milijarde dolara u drugom kvartalu

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 28.Jul.2016

Facebook nastavlja da pravi veliki novac od oglašavanja koje mu je u drugom kvartalu donelo prihode od 6.24 milijarde dolara..84% od te sume dolazi od mobilnog oglašavanja...Facebook je u proteklom tromesečju ostvario ukupne prihode od 6,44 milijarde dolara, 59 posto više nego godinu dana ranije...Ono...

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.