Izvor: RTS, 24.Maj.2019, 19:49

Da li su nam potrebni novi tržni centri

Da li su nam potrebni novi tržni centri

U Beogradu je otvoren još jedan tržni centar – Ada mol. Gradnja je trajala oko dve godine a u gotovo 100.000 kvadrata investirano je 110 miliona evra. Istraživali smo da li li već imamo previše tržnih centara, šta potrošači vole i kakvi su svetski trendovi?
Prvi moderan tržni centar u Srbiji izgrađen je u Beogradu pre 12 godina. Do 2015. podignuto je oko 300.000 kvadrata modernog prodajnog >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << prostora, da bi se u naredne dve godine gotovo udvostručio. Trend izgradnje tržnih centara zahvatio je i velike gradove Srbije.  

Građani ističu da je prednost tržnih centara što na jednom mestu mogu pronaći različite brendove, kao i da je pogodan za hranu i druženje.
Na 1.000 stanovnika Srbija ima 88 kvadratnih metara savremenog prodajnog prostora. Bosanci, Bugari i Rumuni oko 100, Mađari gotovo 130. Broj kvadrata u Hrvatskoj je tri i po puta veći, a u Sloveniji četvorostruko veći nego u Srbiji.
"Savremeni potrošač je sve više zauzet i traži se raznovrstan sadržaj na jednom mestu. On traži dodatnu udobnost u kupovini", rekla je Bojana Amanović iz Ministarstva privrede dodajući da je pored kupovine koja je osnovni motiv u tržnim centrima važan i prostor gde će se provesti slobodno vreme.
Zbog velike tražnje očekuje se još investicija u ovu oblast.
"Novi tržni centri su značajni ne samo s aspekta trgovine nego i sa aspekta razvoja turizma i drugih delatnosti. Ono što je za nas važno je svakako da tržni centri jačaju konkurenciju u segmentu trgovine i stvaraju jedan drugačiji ambijent", istakao je Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije.
Rast prodajne površine u tržnim centrima nije novina koja je zahvatila samo Srbiju.
"Naša procena kao investitora ovde u Srbiji je da nema rizika praktično za ovaj tip investicije. U zavisnosti od toga kako radi, nadamo se da će dobro raditi, povrat investicije je od devet do 11 godina. Mi smo spremni da i dalje razvijamo komercijalne nekretnine i u Beogradu i u Srbiji", naglasio je Peđa Petronijević, direktor "GTC Srbija".
Na jugu Evrope potrošači više vole male radnje, dok su severnjaci okrenuti velikim prodajnim površinama.
Pogledaj vesti o: Ada

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

 I drugi pišu o ovome:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.