Ginu zbog loših puteva, leda i brzine

Izvor: Blic, 29.Jan.2009, 12:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ginu zbog loših puteva, leda i brzine

NOVI SAD - etrnaestogodišnji Nemanja Đekić oporavlja se u Dečjoj bolnici od teških povreda zadobijenih prošle nedelje u saobraćajnoj nesreći na putu Novi Sad - Zrenjanin u kojoj je izgubio oba roditelja. Na novosadskim putevima je u poslednjih sedam dana poginulo još troje ljudi, a stručnjaci strahuju da će ovaj crni bilans rapidno da se povećava ako se ništa ne preduzme na boljem obezbeđivanju saobraćajnica.

Kombinacija loših puteva, zimskih uslova i nepoštovanja >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << brzine vožnje čest su razlog fatalnih tragedija na području grada. U saobraćajnim nesrećama poginulo je više od 60 Novosađana, a na stotine osoba teško je i lakše povređeno. Najviše stradaju mladi ljudi, a sve su češće tragedije u kojima brzina, drumovi i nepažnja odnose i živote celih porodica.

Deonica Zrenjaninskog puta kod Kaćke petlje, ulazak na autoput Beograd - Novi Sad kod pumpe „Minut" i deo magistralnog puta ka Srbobranu

Milovan Glođović

nezvanično važe za „crne tačke" u saobraćaja koje su do sada odnele mnoge živote. Mada u saobraćajnoj policiji tvrde da su udesi mahom posledica ljudskog faktora, saobraćajni stručnjaci misle drugačije.

Milan Simeunović, asistent na departmanu za bezbednost u saobraćaju na Fakultetu tehničkih nauka kaže da je ceo autoput Beograd - Subotica „problematičan", a najkritičnija su upravo mesta ukrštanja.

- Taj put ima dve vozne i jednu zaustavnu traku, koju naši vozači neretko koriste i za vožnju. Na nekim deonicama dozvoljena je i brzina od 100 kilometara na sat, iako su uslovi daleko od idealnih, a mesta ukrštanja sa naseljenim mestima su u istom nivou kao put - kaže Simeunović. On napominje da je izgradnja ovakvog puta zapravo stvorila uslove koje vozač ne može da očekuje niti predvidi. Na ovom putu zloglasna je deonica kod pumpe „Minut", koja je već postala morbidna odrednica za teške saobraćajne udese.

- Put kod „Minuta" je tehnički ispravan, ali je problem upravo blizina pumpe na koju dosta vozača nepropisno skreće i to uglavnom vozeći preko dozvoljene brzine - kaže Milovan Glođović, načelnik odeljenja Saobraćajne policije u Novom Sadu. On je istakao da nesreće na otvorenim putevima najčešće završe fatalno, jer su u pitanju direktni sudari pri velikoj brzini, a neprilagođena brzina je upravo njihov najčešći uzrok.

Deonica puta kod Kaća, koju Novosađani odavno nazivaju „crnom tačkom", takođe je poznata po nesrećama sa čestim smrtnim ishodima.

- Kod nadvožnjaka na putu za Kać postoje vazdušna strujanja zbog kojih se na ovoj deonici pojavi poledica i kada je na drugim deonicama nema - upozoravaju u policiji, ističući da na ovom delu puta postoje uredni saobraćajni znaci, ali da sve više vozača ne poštuju propise.

Za godinu dana 6.000 saobraćajki

Prema podacima Novinarskog istraživačkog centra, u saobraćajnim nesrećama najčešće ginu mladi ljudi, najviše zbog brzine neprilagođene stanju puta, ali i alkoholisanost i nepažnja vozača.

- Saobraćaj oduzima najveći broj života u Novom Sadu, a brojke su iz godine u godinu sve alarmantnije – kaže Sofija Raletić - Dotlić, predsednica NIC-a, ističući da se na novosadskim ulicama godišnje dogodi preko 6.000 saobraćajnih nesreća. U urbanim delovima grada najčešće stradaju pešaci i motociklisti, dok su vozači automobila najugroženiji na prilaznim putevima.

Najveće saobraćajne nesreće na prilazima gradu

1.Magistralni put Novi Sad - Zrenjanin (kod Kaća)

21. januar 2009. - supružnici Milenko (53) i Marija (49) Đekić poginuli u teškoj saobraćajnoj nesreći na putu Novi Sad - Zrenjanin, a njihov sin Nemanja (14) teško je povređen. Dvanaest sati kasnije, od posledica povreda zadobijenih u sudaru preminuo je i Marjan Urekar (58), vozač „lade" koji je izazvao sudar.

28. januar 2008. - Novosađani Tihomir i Radojka Kostić (52) su poginuli, a tri osobe teško povređene sudaru koji je izazvao saobraćajac Nedeljko Malić koji je, vozeći pod uticajem alkohola, prešao u suprotnu traku i direktno svojim vozilom udario u Kostićev „ford".

2.Stari put Novi Sad - Subotica (M22, kod Čeneja)

6. februar 2008. - u strahovitom sudaru kamiona, autobusa i tri automobila poginula Novosađanka Ljiljana Gan (40). Za nesreću je osumnjičen Zoran Njegovan (40), koji je neopreznim preticanjem kamiona izazvao sudar pet vozila.

27. oktobar 2007. – u direktnom sudaru „golfa" i autobusa supružnici Zlata i Marinko Borenović iz Bajmoka su poginuli, a njihove tri ćerke od 12, 10 i pet godina podlegle su povredama u novosadskoj bolnici. Nesreća se dogodila nakon što je Borenović, uprkos magli i klizavom kolovozu, pokušao preticanje i direktno udario u autobus iz suprotnog pravca

3.Magistralni put Novi Sad - Bačka Palanka

2. novembar 2008. - Milenko Tekić (47) iz Bačkog Jarka poginuo u saobraćajnoj nesreći na izlasku iz Begeča. Tekić je nastradao u neopreznom preticanju autobusa, zbog čega je naleteo na šleper iz suprotnog pravca

4.Autoput Novi Sad - Beograd (kod „Minuta")

10. oktobar 2007. - Luka Marin (26) iz Veternika poginuo u blizini pumpe „Minut", gde je zbog prebrze vožnje udario u prikolicu kamiona koji se kretao u istom smeru. Par sekundi kasnije, na njegov „golf" naletela je i „škoda fabija". Od siline udara, nesrećni mladić je ispao iz „golfa", a par sati kasnije je podlegao povredama u bolnici

19. jun 2006. - U tragediji kod „Minuta" živote su izgubili Nemci Mihaela i Mark Eblinger kao i njihov četrnaestogodišnji sin. Prema nalazu stručnjaka, Mihaela je u velikoj brzini izgubila kontrolu nad „mercedesom", prešla na suprotnu traku i direktno udarila u kamion s prikolicom.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.