Oprezno u potrazi za srodnom dušom

Izvor: B92, Tanjug, 06.Mar.2010, 16:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Oprezno u potrazi za srodnom dušom

Usamljenim ljudima, koji sve češće srodnu dušu traže na Internetu ili putem agencija za bračno posredovanje, stručnjaci savetuju oprez pri sklapanju poznanstava, jer različite društvene mreže, ali i agencije, mogu biti paravan za trgovinu ljudima, prostituciju ili pedofiliju.

Foto: Gabriella Fabbri, sxc.hu


Kada se na inernet pretraživaču Gugl (Google) ukucaju ključne reči - sajtovi za upoznavanje ili druženje - kao rezultat se dobija više stotina >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << različitih društvenih mreža, foruma i pričaonica, a u organizaciji "Astra", posvećenoj borbi protiv trgovine ljudima, preporučuju da se u "virtuelnom svetu" ne koriste lični podaci i ne ostavljaju brojevi telefona.

Koordinator "Astre" Ivana Radović rekla je Tanjugu da sajtovi za upoznavanje partnera, različiti forumi, inernet mreže i "čet rumovi" nisu bezbedni i da ih je previše da bi se svi proverili i napravio spisak rizičnih.

"Na Internetu i nije toliko bitno koji je sajt, već sa kim se dopisujete, razmenjujete fotografije i ko je osoba sa kojom ste dogovorili susret, a to je nemoguće proveriti", naglasila je Radovićeva.

Ipak, oni koji se odluče da upoznaju osobu sa one strane monitora, trebalo bi o tome da obaveste prijatelje i da za susret odaberu poznato, prometno mesto, a sastanak zakažu u toku dana.

U potrazi za partnerom na internetu opasnost vreba sa svih strana, a potpunu sigurnost pri upoznavanju prave osobe ne mogu da pruže ni agencije za bračno posredovanje.

Pojedine agencije, čiji se brojevi mogu naći na internetu, nisu bile otvorene za razgovor sa novinarima Tanjuga što, prema oceni Radovićeve, može biti razlog za zabrinutost jer vrbovanje za trgovinu ljudima putem agencija za bračno posredovanje nije retkost. "Upravo su na taj način mnoge žene većinom iz istočne Evrope, postale žrtve trgovine ljudima", istakla je ona.

Sastanak sa budućim bračnim partnerom, ako je reč o vrbovanju za trgovinu ljudima ne počinje loše, kaže Radovićeva, jer takve osobe nastoje da zadobiju poverenje druge strane, a problemi počinju kasnije - nakon stupanja u brak, preseljenja, odlaskom na medeni mesec... "Dešava se ne samo da žene završe u lancu trgovine ljudima već da, bez svog znanja, budu prodate i da bračnog partnera ne mogu da napuste jer ih je kupio od agencije", istakla je ona.

Radovićeva je, međutim, kazala da se "Astri" retko javljaju osobe, koje žele da provere agenciju za bračno posredovanje.

Predstavnici agencije za posredovanje u pronalaženju bračnih partnera, "Fortuna" koja ima trodecenijsko iskustvo u povezivanju budućih životnih saputnika, bili su raspoloženi za razgovor. "Podjednako nam se javljaju i muškarci i dame, sa zahtevom da upoznaju odgovarajućeg partnera, a najviše zainteresovanih za tu uslugu su radno sposobni i imaju između 40 i 60 godina", rekla je Tanjugu psiholog u "Fortuni" Nada Jovičić.

Da bi došli do kandidata za bračnog partnera zainteresovani treba da popune upitnik i dostave ga agenciji uz fotografiju, a kasnije se, prema interesovanjima ugovaraju poznanstva. Jovičićeva je navela da oni koji žele da pronađu partnera, sa kojim će stati na "ludi kamen", prvo u agenciji razgovaraju sa sociolozima i psiholozima.

"Zainteresovani od agencije najčešće traže odgovor da li je preporučena osoba psihički stabilna, što proveravamo kroz razgovore ali, ipak, ne možemo da pružimo nikakvu garanciju", rekla je ona. Jovičićeva je kazala da je kroz agenciju do sada "prošlo" više od 70.000 ljudi, oko 6.000 njih se sprijateljilo, ali da nemaju tačnu evidenciju koliko je parova, uz njihovo posredovanje, sklopilo brak.

Agencijama za bračno posredovanje uglavnom se, u želji da pronađu pravu osobu, obraćaju nedruštvene, usamljene osobe koje dugo žive same, smatra bračni psihoterapeut Vera Despotović-Stanarević iz Beogradskog savetovališta za brak i porodicu.

Prema njenim rečima, mnogi su do sada sa posredovanjem agencija imali loša iskustva, jer se one "postavljaju komercijalno, pa se klijenti često osećaju iskorišćeno".

Despotović-Stanarević je rekla da bi agencije za bračno posredovanje mogle da budu i kreativnije i da omoguće prijatnu atmosferu za upoznavanje, kako bi se ljudi "pronašli" kroz spontanu komunikaciju.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.