Volkswagen predstavio novi dvolitarski dizelaš

Izvor: Nacionalna klasa, 11.Nov.2014, 15:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Volkswagen predstavio novi dvolitarski dizelaš

Volkswagen je u svom sedištu u Volfsburgu održao tehničku prezentaciju svog novog dizelskog dvolitraskog turbo motora sa četiri cilindra. Ovaj agregat, koji proizvodi 272KS, imaće integralnu ulogu u naporima nemačkog giganta da ispuni stroge propise u vezi sa emisijama CO2, koje Evropska unija uvodi od 2020. godine.

Novi motor predstavlja evoluciju >> Pročitaj celu vest na sajtu Nacionalna klasa << postojećeg EA288, koji se koristi širom Volkswagenove game vozila. Nemačka kompanija saopštila je da novi agregat ima 14% više snage i za isto toliko manju potrošnju goriva odnosu na najsnažniji dizelaš koji Volkswagen trenutno proizvodi - motor od 240KS iz novog Passata.

Među tehničkim novitetima novog dizelskog agregata su električni turbo koji radi u dve faze, komon rejl sistem ubrizgavanja goriva koji radi pod ritiskom do 2500bar i novi sistem varijabilnog rada ventila. Sa 272KS, novi motor ima 14KS više od nedavno osveženog trolitarskog V6 dizelaša, koji se ugrađuje u novi VW Touareg.

Volkswagen još nije objavio podatak o maksimalnom obrtnom momentu novog agregata. Pretpostavka je da je ovaj motor namenjen modelima iz višeg segmenta, poput serijske varijante Cross Blue SUV koncepta. Aktuleni dvolitarski dizelaš od 240KS ima maksimalni obrtni momenat od 500Nm.

Pored prezentacije novog dizelskog agregata, Volkswagen je objavio i neke detalje o novom desetostepenom DSG menjaču sa dvostrukim kvačilom. Planirano je da ova transmisija uđe u proizvodnju 2016. godine. Reč je o evoluciji aktuelnog šestostepenog menjača koja bi trebalo da donese poboljšanja u pogledu ekonomičnosti i smanjenja emisije CO2 u mnogim VW modelima.

Šifrovano ime novog menjača je DQ511, a dizajniran je s ciljem da podnese obrtni momenat do 550Nm, što znači da bi mogao biti uparen sa novim dizelskim motorom. Među novim funkcijama ove transmisije su isključivanje motora u periodima kada automobil "jezdi" putem, odnosno kada papučica gasa nije pritisnuta. Motor se automatski pokreće sa stiskom na gas, a ovo donosi dodatnu uštedu goriva. Volkswagen radi i na naprednijem sistemu za rekuperaciju energije kočenja.

Nastavak na Nacionalna klasa...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Nacionalna klasa. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Nacionalna klasa. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.