Velike šanse da ruske kompanije ulažu više u Srbiju

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 30.Maj.2019, 15:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Velike šanse da ruske kompanije ulažu više u Srbiju

Srbija i Rusija imaju dobrih prilika da unaprede svoje poslovne odnose, kaže predsednik konsalting firme "Stratedži partners" Aleksandar Idrisov i dodaje da je iz ruske perspektive Srbija jedan od partnera i da je jako bitno da se održe dobri politički odnosi.

U izjavi za Tanjug Idrisov poručuje da su značajne mogućnosti za povećanje ruskih investicija u Srbiju, uz napomenu da bi Srbija trebalo da bude aktivnija u privlačenju investicija iz Rusije.

Sberbanku >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << vidi kao jednog od najbitnijih partnera u poslovanju srpskih kompanija, te ističe da postoji šansa i da se srpski izvoz u Rusiju poveća, s obzirom da na tom tržištu postoji ozbiljna potražnja.

"U aktuelnom geopolitičkom okruženju Rusija traži prijatelje, a Srbija je jedan od prijatelja čije tržište je otvoreno za Rusiju", rekao je predsednik "Stratedžik partnersa".

Idrisov smatra da srpske kompanije moraju da imaju prave i sturktuirane strategije, te da ne bi trebalo da se oslanjaju na skorašnje veze sa ruskim društvima ili na osobe koje upoznaju na konferencijama.

"Trebalo bi napraviti veoma ozbiljan i struktuiran pristup, jasno definisati kakav proizvod možete da plasirate na rusko tržište i kako ga pozicionirati. Zatim, kako će biti distribuiran i kakvi partneri vam trebaju da bi vam izvoz bio lakši. Jako je bitno imati profesionalan pristup i verujem da postoji mnogo prilika naročito za tržište poljoprivrede i poljoprivrednih mašina Srbije", rekao je Idrisov.

On smatra da postoje šanse i za rusko tržište, odnosno da bi industrija turizma u Rusiji mogla dosta da nauči od Srbije i balkanskih zemalja, za koje kaže da imaju dosta dobro iskustvo sa turizmom.

Dodao je da postoje šanse i za investicije balkanskih zemalja u ovu oblast u Rusiji.

Rusija ima digitalnu ekonomiju i jedna je od lidera u oblasti digitalizacije, podseća Idrisov, te navodi da je ozbiljno posvećena digitalizaciji i da je značajno finansira.

"Dosta novca ulazi u tu industriju. Tražimo tržišta u Evropi i zemlje Balkana bi mogle da budu jako dobra platforma za promovisanje tih proizvoda, naročito Srbija", izjavio je Idrisov.

Srpskim kompanijama poručio je da bi trebalo da se fokusiraju i na različite kanale izvoza robe u Rusiju, naročito na e-komerc.

"Trećina prekogranične trgovine Rusije se oslanja na e-trgovinu. E-trgovina danas predstavlja oko pet odsto ukupne trgovinske razmene Rusije i iznosi oko 14 milijardi evra. Za pet godina to će iznositi oko 40 milijardi evra", rekao je Idrisov.

Srpski izvoznici voća u Rusiju za učvršćivanje poslovanja

Sberbank poslovni forum okupio je danas u Beogradu predstavnike oko 200 kompanija sa različitih tržišta, a među njima i velike srpske izvoznike svežeg voća u Rusiju.

U izjavi za Tanjug srpski izvoznici kažu da planiraju da još više učvrste odnose s ruskim kupcima i prošire asortiman i da se, s obzirom da se rusko tržište dosta menja, zato fokusiraju na kvalitet kako bi zadovoljili ruske kupce.

Vlasnik PDM Agro Marko Pantelić kaže da se ta kompanija bavi otkupom i izvozom svežeg voća u Rusiju i da godišnje prodaje oko 25.000 tona svežeg voća koje sve uglavnom završi na ruskom tržištu.

Naveo je da je na rusko tržište teško ući, ali kada se postignu dogovori i poštuje sve dogovoreno s ruskim partnerima, onda sve ide lako.

"Već šest godina poslujemo na ruskom tržištu. Tamo smo kao domaći", kaže Pantelić i dodaje da njegova kompanija uglavnom izvozi jabuke, jer su one količinski najzastupljenije u Srbiji, ali i jagode, trešnje, breskve, nektarine, borovnice, višnje, kruške i šljive.

Pantelić kaže da je u prošloj godini zabeležen promet od oko 24 miliona evra, i da je ta kompanija u 2017. i 2018. bila prvi izvoznik svežeg voća u Rusiju.

"Bavimo se uglavnom trgovinom, nemamo svoje zasade, nego kupujemo od malih poljoprivrednih proizvođača i izvozimo. Radimo s više od 3.000 poljoprivrednih proizvođača, što znači oko 100.000 hektara svežeg voća", rekao je Pantelić.

Dodao je da namerava da njegova firma još više učvrsti odnose s ruskim kupcima i proširi asortiman i izvozom smrznutog voća i prerađivana od voća.

"Šteta je da samo prvu klasu izvezemo, a ostale da damo u industriju. Možemo od voća da napravimo voćne koncentrate, kaše, hranu za bebe", kaže Pantelić.

Direktor voćarstva i povrtarstva pri "Delta agraru" Igor Milenković kaže da je ta kompanija od 2012. do 2017. bila najveći izvoznik voća u Rusiju.

"Naš izvoz nije opao, nego smo strateški preorijentisani, tako da sada naša sadnja ne ide više u te konvencionalne sorte jabuka već smo strateški orijentisani ka klupskim sortama jabuka", rekao je Milenković i naveo da je kompanija eksluzivni proizvođač i izvoznik sorti poput pink lejdi i modi.

Kaže da je ta "Delta agrar" najveći proizvođač jabuka sa 30.000 hektara u Čelarevu i Zaječaru, te da je svakako strateški orijentisana ka ruskom tržištu.

"Rusko tržište se dosta menja, ranije je tamo prolazila svakakva roba, danas se poseban akcenat stavlja na kvalitet. Kvalitet i pakovanje, to je ono što svi lanci traže. Trudimo se da odgovaramo na taj kvalitet i na njihovu tražnju", rekao je Milenković.

Tako je, dodaje, ta kompanija prošle godine posadila prvih 30 hektara trešnje na modernim zasadima, jer je prepoznala tražnju kod ruskih kupaca.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.