Užička republika u svrhu biznisa

Izvor: Danas, 20.Okt.2015, 21:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Užička republika u svrhu biznisa

Užice - - Spomen-dom na Kadinjači konačno je dobio novi krov u čiju je rekonstrukciju uloženo šest miliona dinara. Za sanaciju krovnog pokrivača, površine od oko 1.400 kvadratnih metara, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija obezbedilo je polovinu tog iznosa, a drugu polovinu Grad Užice. Radove, koji su počeli 12. septembra, na vreme su završili radnici ZC "Branko Popović" iz Užica.

Spomen-dom je deo Memorijalnog kompleksa Kadinjača, kojim gazduje Narodni >> Pročitaj celu vest na sajtu Danas << muzej Užice. Kompleks je otvoren 1976. i zaštićen je kao spomenik kulture, a posvećen je borcima Radničkog bataljona koji su, 29. novembra 1941. godine, tokom Drugog svetskog rata, u bici na Kadinjači protiv nadmoćne nemačke vojske, poginuli braneći odstupnicu Vrhovnom štabu partizanskih jedinica, na čelu sa Josipom Brozim Titom. Porazom partizanskih jedinica na Kadinjači, prestala je da postoji poznata Užička republika, koja je uspostavljena 24. septembra iste godine.

Pre nekoliko godina obnovljen je memorijalni kompleks, ali prvi put, posle skoro četiri decenije, rekonstruisan je i Spomen-dom. Pod krovom tog objekta nalaze se stalna postavka o Radničkom bataljonu i borbi na Kadinjači, izložba "Užički kraj u NATO agresiji", kancelarije, restoran, prodavnica suvenira i druge prostorije. Do raspada bivše Jugoslavije, memorijalni kompleks je posetilo oko 2,3 miliona posetilaca, a u poslednje vreme ponovo raste interesovanje za Kadinjaču, koju godišnje poseti i do 10.000 turista.

Istakavši da se razmišlja o tome na koji način da se komercijalizuje Spomen-dom, gradonačelnik Tihomir Petković je naveo da predloge o tome očekuje od Narodnog muzeja i predstavnika Turističke organizacije grada.

- U naredne tri godine i javne ustanove u narednom periodu moraju mnogo više razmišljaju kako da komercijalizuju svoju delatnost, a predloge o tome očekujemo od Narodnog muzeja i Turističke organizacije Užica, poručio je Petković. On je pojasnio da se razmišlja o besplatnom izdavanju restorana u Spomen-domu na Kadinjači, uz obavezu zakupca da plaća troškove struje i ostalih komunalnih usluga. Osim toga, kako je istakao, predstoji i osmišljavanje komercijalnog koncepta o spomeniku Josipu Brozu Titu, kako bi i to doprinelo povećanju prihoda Narodnog muzeja.

- Dogodine obeležavamo 70 godina od pobede nad fašizmom i 75 godina Užičke republike, koja treba da bude užički brend bez obzira šta ko mislio. Potrebno je da osmislimo agresivniju kampanju kako bi što više ljudi došlo da vidi i Muzej Užičke republike koji planiramo da otvorimo 9. maja naredne godine, da posete Kadinjaču i hidrocentralu Pod gradom, na gradskoj plaži na Đetinji. Započeli smo i rekonstrukciju krova Jokanovića kuće. Prema tome, Užice ima šta da pokaže i zato i Narodni muzej, Turistička organizacija i sam Grad moraju zajednički što više da promovišu sve te vrednosti - istakao je Nikola Gogić, direktor Narodnog muzeja. S druge strane, kako je istakao, rad te ustanove trebalo bi da prate turističke organizacije, turističke agencije i hotelijerstvo.

- U Užicu nemamo gde da organizovano prihvatimo 50 gostiju, a da to nisu hoteli na Beloj Zemlji ili na Zlatiboru i grad mora da se suoči sa tim problemom - poručio je Gogić, objasnivši da je krov na Spomen-domu rekonstruisan u okviru priprema za obeležavanje 75 godina Užičke republike i Bitke na Kadinjači, ali i povodom 70 godina od osnivanja Narodnog muzeja Užice.

Nastavak na Danas...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Danas. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Danas. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.