Turska: pet zvezdica za svačiji džep

Izvor: Politika, 22.Apr.2008, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Turska: pet zvezdica za svačiji džep

Nakon Grčke, zemlja na dva kontinenta najprodavanija letnja destinacija kod nas

Turska u turizmu napreduje koracima od sedam milja. Nekako baš u doba kad smo zbog raspada Jugoslavije i ratova prestali da odlazimo na obale Dalmacije na odmor, počinje bum izgradnje (nezavisno od nas) turističkih kapaciteta nekadašnje Otomanske imperije koja sada beleži rast od 40.000 soba po sezoni samo u Antalijskoj regiji. Pored tradicionalne Grčke, naši turisti su se preusmerili i na >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << Tursku, zemlju prirodnih lepota i istorijskih spomenika kroz koju je prošlo trinaest različitih civilizacija dajući prilog bogatstvu kulturnog nasleđa .

Sve je počeo Kontiki sa čarter letovima za Kušadasi 1995. i 1996. godine, napominje Slobodan Mićić. Tursku kao prijatno mesto za letovanje ubacili su u ponudu, ali i u glave naših turista koji su tražili zamenu za Jadran, nastavio je Mićićevu priču Slobodan Leposavić.

Na bum Turske kao letnje destinacije uticalo je i uvođenje viza za Grčku, kao i nagli rast cena u zemlji bogova i ostrva, pa su Kušadasi, Marmaris, Bodrum i čuvene Češme bili rasprodati mesecima unapred. To je bilo i razumljivo posle 30-satnih autobuskih mučenja, jer je avion doneo sasvim drugačiji utisak odmora na prelepoj turskoj obali, kaže Leposavić. Veliki raspon usluga i izvanrednih hotela za manji novac nego na drugim destinacijama, prirodne lepote, kulturno i istorijsko nasleđe učinili su da ova destinacija izbije na drugo mesto po broju odlazaka. Tako su sjajni hoteli sa pet zvezdica u Antaliji sa ultra ol inkluziv ponudom uz poznatu Biblijsku turu, gde se posećuju Turska, Sirija i Jordan (od Antalije, Kapadokije, Alepa, Damaska, drevne Palmire, Amana, Petre pa ponovo do Antalije), čak nadvisili po prodaji velelepno Kontikijevo krstarenje po Mediteranu od Kipra do Izraela. Petnaestodnevni aranžman od Alanje do Kapadokije sa sedam dana odmora u hotelu „Rezidens” u Alanji, u kombinaciji avion, autobus, avion, učinio je ponudu turske obale u Kontikiju još primamljivijom, uveren je Leposavić.

Bogatstvo ponude, izuzetna priroda, more i plaže koje se retko viđaju, kao i kratak let, osnovni su razlog buma Turske kod nas, smatraju Biljana Radulović i Dobrivoje Matović iz Top tursa. Njihovi partneri (hotelijeri) iz Turske svake sezone, iznova, nude luksuzne hotele sa pet i više zvezdica na fantastičnim lokacijama uz ultra ol inkluziv uslugu za upola manje novca. Za godinu-dve po stvaranju brenda biće teže dostupni našim turistima. U Turskoj je kao retko gde u ovu ponudu uključen i mini-bar, a sadržaji za decu, od besplatnih akva i zabavnih parkova, bazena, igrališta na plaži, pa i čitav splet „igara bez granica” od strane hotelskih animatora, oduševiće naslednike a vama omogućiti pravo opuštanje na odmoru. Niska cena za visok kvalitet usluga na turskoj obali je ono što će vas ponovo dovesti na obalu legendi: Pamukale, kanjon Saklikent, reke Dalijen, Dudun i Kursunlu vodopadi u okolini Antalije, kao i kreveti „aerodromi” u sobama sa zanosnim pogledom, dobrom kuhinjom (nama prepoznatljiva), prijatnim ljudima, uz niske cene za sve vrste šopinga, uvereni su ljudi iz Top tursa.

Ištvan Dekanj

[objavljeno: 23/04/2008.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.