Izvor: Press, 12.Jul.2018, 17:45   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šta nam donose nova pravila na tehničkom pregledu?

Uglavnom, važno je da auto bude ispravan, što je i logično. U čemu je onda problem, analizirao je sajt Polovni automobili.

Foto: B92 (ilustracija)


Izvor: Polovni automobili; Autor: Dragan Romčević 

Iako imamo obilje raznih informacija, ništa nije dovoljno precizirano da bismo znali kako će nova pravila konkretno uticati na određena vozila. Dramatični >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << naslovi u nekim medijima i uopštena priča ljudi iz agencija, komiteta i ministarstava takođe nisu od velike pomoći, pošto ni oni ne raspolažu konkretnim i proverenim informacijama. 

Uglavnom, važno je da auto bude ispravan, što je i logično. U čemu je onda problem? 

Izgleda da nema problema za vlasnike ispravnih vozila, osim što će morati skuplje da plaćaju tehnički. Koliko skuplje? Ni to niko za sada ne zna, ali se pominju cene od 2.000 do 4.000 dinara

Ne zna se ni da li će postojati minimalna i maksimalna cena ili će biti fiksna, da li će sami tehnički pregledi moći da je određuju... 

Takođe se ne zna hoće li biti besplatnog tehničkog pregleda ukoliko obavite proceduru registracije na istom mestu? 

Ova stavka može iz temelja da protrese čitav sistem, pošto tehnički pregledi veliki deo prihoda imaju upravo od provizije od prodaje polisa obaveznog osiguranja, što im daje prostor u finansijskom smislu da mušterijama daju besplatan tehnički. 

Tu je i obavezno trajanje pregleda od najmanje 30 minuta za automobile. Ovo praktično znači da ćemo morati da zakazujemo tehnički pregled kako ne bismo satima čekali.
Šta će se novo proveravati i koliko će detaljan i strog pregled biti?  
Pokušajmo da analiziramo ono što znamo. Kao i do sada, proveravaće se: 

a) kočnice (standardno kao i do sada) 

b) trap/vešanje – da li će se proveravati kao kada idete na centriranje trapa i koliko detaljno/strogo, ostaje nepoznanica 

c) svetla – do sada se samo gledalo da li rade oba fara, a ostaje pitanje hoće li se i na koji način, odnosno kojim uređajima proveravati podešenost bacanja snopa svetla, nelegalna ugradnja ksenosnih sijalica sa ili bez projektora, LED sijalica, LED dnevnih svetala u raznim oblicima... 

d) broj šasije – logično, proveravao se i do sada, iako smo na jednoj TV stanici čuli da je to „novina“ e) broj motora – isto kao i kod broja šasije 

f) korozija – šta će se smatrati neprihvatljivim nivoom korozije na vozilu videćemo kada čitava priča krene. Ni do sada „opasno“ zarđao auto nije smeo da prođe tehnički, ali malo ko je obraćao pažnju na to.
Još jedna novina - fotografisanje vozila  
Novo je to što će automobili na tehničkom morati da se fotografišu iz više uglova tako da se na svakoj fotografiji vidi registarska tablica, kako bi postojao dokaz da su stvarno fizički bili na licu mesta – na ovaj način se sprečava tehnički „na papire“. 

Takođe će se proveravati da li je skinut katalizator ili DPF (filter). 

Ukoliko jeste skinut, vozilo će proći tehnički bez problema, a vlasnik će biti samo upozoren. 

I ono što nas u stvari najviše interesuje - tehnički pregledi tek treba da dobiju od MUP-a detaljne instrukcije po svim ovim pitanjima. Pritom je sasvim izvesno da će se mnogi problemi i nedoumice rešavati „u hodu“.

Nastavak na Press...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.