Izvor: Vesti-online.com, 05.Avg.2013, 20:16 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ruski "nebeski vatrogasac" sleteo u Niš
Vatrogasni avion "Berijev 200", koji je rusko ministarstvo poslalo u Srbiju, sleteo je u Niš. Delegaciju ruskog Ministarstva za civilnu zaštitu dočekao pomoćnik načelnika Sektora za vanredne situacije Đorđe Babić. Avion će biti u Srbiji oko dva meseca.
"Berijev-200" nad Nišem
"Očekujemo veoma toplo leto i zato smo tražili da ovaj avion ranije dođe i bude u režimu stalnog dežurstva. Prema prognozama očekujemo da će avgust biti ekstremno opasan >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << za izbijanje požara", upozorio je Babić.
Sergej Arbuzov iz ruske delegacije je najavio da će ruski piloti učiniti sve da situacija u Srbiji i regionu bude bezbedna.
"Nadam se da će svi biti zadovoljni, ali očekujem da se neće ponoviti situacija od prošle godine, kada je bilo mnogo požara u Srbiji", istakao je Arbuzov.
Za nekoliko sekundi pokupi 12 tona vode
"U okviru sporazuma između Rusije i Srbije o osnivanju humanitarnog centra, u cilju pružanja pomoći u gašenju prirodnih požara, za Srbiju je odleteo avion-amfibija Be-200", rekla je Irina Rosius, portparolka ruskog ministarstva.
Prema njenim rečima, ruski avion će biti u Nišu oko dva meseca. Međuvladin sporazum o osnivanju Srpsko-ruskog humanitarnog centra potpisan je 25. aprila 2012. godine, a dolazak ruskog aviona je odobrila i Vlada Srbije.
Kako je ranije objavljeno u Beogradu, na osnovu vremenske prognoze i iskustava iz ranijih godina, u Srbiji su do 30. septembra mogući šumski i poljski požari.
Ruski vatrogasni avion "Berijev 200", jedna je od najefikasnijih amfibijskih letelica u svojoj klasi. Kada se koristi za gašenje požara, Be-200 može da ponese 12 tona vode - koliko i šest helikoptera Mi-8, kakve Vojska Srbije koristi za te namene.
Prednost "Berijeva 200" je to što može da rezervoare napuni vodom ne samo na aerodromu, već i glisirajući, u niskom letu, preko mora ili jezera. Za punjenje rezervoara od 12 tona pri glisiranju potrebno mu 14 sekundi, a za ispuštanje kompletnog kapaciteta vode odjednom dovoljno mu je i nešto manje od jedne sekunde. Zahvaljujući takvom načinu punjenja rezervoara - poput "kanadera", može da za kraće vreme obavi više intervencija u zapaljenom području.
"Berijev 200" može da ispušta i hemijske supstance koje sprečavaju širenje vatre. Taj avion je koncipiran 1989. godine, a prva verzija je prikazana na vazduhoplovnoj izložbi u Parizu 1991. godine. Zvaničan probni let jebio 24. septembra 1998. godine, a prvo poletanje s vode je izveo godinu dana kasnije. U operativnu upotrebu uključen je 2003. godine.
Do sada je izgrađeno devet takvih letelica. Osim Rusije, jedan takav avion kupio je Azerbejdžan. Uspešno je korišćen za gašenje požara u Grčkoj, Italiji, Portugaliji, i Rusiji, kao i u Indoneziji i Izraelu.
Nastavak na Vesti-online.com...