Rumunski turizam pokušava da okrene novi list

Izvor: Southeast European Times, 17.Sep.2010, 00:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Rumunski turizam pokušava da okrene novi list

Nova reklamna kampanja u Rumuniji, čiji je cilj da se ponovo pokrene klonuli turistički sektor, već je obavijena kontroverzom.

16/09/2010

Pol Kikoju za Southeast European Times iz Bukurešta -- 16/09/10

U pokušaju da oživi oslabljeni turistički sektor, Rumunija je pokrenula akciju "brendiranja" zemlje, koristeći atraktivan znak i privlačan novi slogan.

"Rumunija -- istražite karpatsku baštu" naziv je nove kampanje kojom se pozivaju posetioci. >> Pročitaj celu vest na sajtu Southeast European Times << Kampanja je zvanično počela 29. jula, tokom fudbalske utakmice Lige Evrope između Dinama iz Bukurešta i Hajduka iz Splita.

Znak, zeleni list sa plavom crtom na njemu, simboliše prirodu, vazduh i vodu. Jedini problem, kažu kritičari, je to što nije originalan. Rumunski blogeri su otkrili sličan znak, koji predstavlja jednu britansku transportnu kompaniju.

Ministarka turizma Elena Udrea izjavila je da vlada ispituje to. Ona je zapretila da će zaustaviti većinu isplata špansko-američkom konzorcijumu THR-TNS, koji je pobedio na konkursu za dobijanje ugovora o brendiranju zemlje, ako ne može da dokaže da je znak originalna kreacija.

"Možemo da platimo samo istraživanje. Što se tiče dela koji se odnosi na izradu [znaka], čekamo konačnu verziju vizuelnog elementa, sa zaštićenim autorskim pravom, a onda ćemo analizirati situaciju", izjavila je Udrea za novinsku agenciju Medijafaks.

Eksperti kažu da oživljavanje rumunskog turizma zavisi od sveobuhvatnog paketa mera, uključujući ulaganja u infrastrukturu, besprekorne usluge i adekvatne zakone.

"Brendiranje zemlje je važan element [u pružanju podsticaja turizmu], ali je to samo polazna tačka. Pre svega, mora da se podrži snažnom i koherentnom promocijom i konkurentnom ponudom ", izjavila je za SETimes Ana Marija Moanta, marketinški direktor Maršal turizma, jedne od najvećih turističkih agencija u Rumuniji.

"Turističkom sektoru su potrebne ozbiljne investicije kojima će se odgovorno upravljati, dobri putevi, obnova arhitektonskih dragulja, dobro obučeno profesionalno osoblje, zakoni, dobar odnos kvaliteta i cena i čista okolina, da bi imao konkurentnu ponudu", rekla je ona.

Prema Moantinim rečima, nova kampanja -- uprkos pitanjima o njenom nastanku -- obuhvata samu suštinu onoga što Rumunija može da pruži.

"Brendiranje zemlje ne može da nadoknadi lošu uslugu, ali može da navede turiste da otkriju ono što u stvari traže -- divne predele, istorijske i kulturne lokacije, dobru hranu i vina, tradiciju", rekla je ona. "Najvažnije je da turisti budu zadivljeni i da preporuče [Rumuniju] svojim prijateljima".

Prethodne dve kampanje u zemlji nisu donele znatne rezultate.

U prvih šest meseci ove godine zabeleženo je ukupno 3,3 miliona ulazaka stranaca na graničnim prelazima u Rumuniji, pokazuju podaci Nacionalnog statističkog instituta, što predstavlja pad od 3,4 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine.

Nastavak na Southeast European Times...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Southeast European Times. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Southeast European Times. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.