Radio na crvenom tepihu

Izvor: S media, 26.Mar.2011, 00:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Radio na crvenom tepihu

Biro za radijsko oglašavanje (RAB Srbija) je nova porodica u našem medijskom prostoru, koji za sada okuplja 35 članica iz cele Srbije. Cilj ove asocijacije je poboljšanje percepcije radija kao efikasnog oglašivačkog medija.

Potvrđivanje moći radija u medijskom miljeu bio je jedan od lajt-motiva osnivanja Biroa za radijsko oglašavanje (RAB Srbija). Pod zanimljivim sloganom „Radio stanice su pokrenule RADIOluciju“, RAB Srbija organizovao je konferenciju >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << za štampu na kojoj su predstavljeni ciljevi ove esnafske asocijacije.

Radio S na evropskoj konferenciji radio-lidera!

Radio S – Produži život!

Ben Ten i Gven stižu u Srbiju

Glavni cilj RAB Srbija je poboljšanje percepcije radija kao efikasnog oglašivačkog medija među oglašivačima i medijskim agencijama.

Ovaj cilj će, kako navode u RAB-u, biti ostvaren poboljšanjem kvaliteta radija i poboljšanjem prodaje oglasnog prostora, poboljšanjem percepcije i uloge radija kao medija i podizanjem učešća radija u deobi oglašivačkog budžeta.

Veći udeo u oglašivačkom budžetu

Istraživanja pokazuju da je radio kao medij u 2009. godini imao svega četiri odsto u celokupnom oglašivačkom budžetu, a zaslužuje mnogo više.

Plan RAB Srbija je da taj procenat u naredne tri godine bude povećan za dodatnih dva odsto, što znači da bi se radijski budžet za oglašivače povećao na 9,6 miliona evra.

Doručak sa voditeljima "Nacionalnog razgibavanja"

Radio "S" najomiljenija radio stanica u Srbiji

Ekskluzivne aktivnosti za članice RAB Srbija

Sve radio stanice članice RAB Srbija plaćaju mesečnu članarinu. Visina članarine zavisi od pokrivenosti radio stanice, odnosno od toga da li je ona lokalna, regionalna ili nacionalna.

Esnafska organizacija za svoje članice planira brojne aktivnosti koje bi trebalo da pomognu u poboljšanju kvaliteta radija kao medija i poboljšanju finansijskog stanja svake radio stanice posebno.

Kao ekskluzivne aktivnosti navedeni su edukacija voditelja, prodavaca u marketingu i ostalih zaposlenih, uticaj na agencija i oglašivače, publikacije o radiju (web, brošure, flajeri...), arhiva primera dobre prakse (oglasi, promocije, studije slučaja), samopromotivne kampanje, radijske nagrade, istraživanja o radiju i portalih srpskih radio stanica na adresi www.rabsrbija.com

Krenula prva kampanja

Prva samopromotivna kampanja je već krenula. Na radio stanicama članicama RAB Srbija mogu se čuti oglasi koji govore o prednostima radija za oglašivače. Uskoro će, najavljuju u RAB-u, početi i prva edukacija za članice, na kojoj će predavati magistar Lenja F. Pap, osnivač RAB Slovenija i međunarodni predavač o radiju, i Bud Stiker, svetski poznat radio konsultant specijalizovan za prodaju oglasnog prostora.

Edukacija na prvom mestu

- Za mene je RAB Srbija nešto najlepše što je moglo da se dogodi radio stanicama – kaže Maja Rakovic, predsednica RAB Srbija i vlasnica Naxi radija. - Konačno je stvorena asocijacija čiji je cilj podizanje svesti o značaju radija kao medija. Oduvek sam se borila za zajedništvo radio stanica; naime, radio stanice prepuštene same sebi ne mogu da učine ništa. Samo zajedno možemo da se izborimo za pravi položaj radija, a samim tim i za bolju finansijsku situaciju.

Direktor Radija S u savetu RAB Srbije

RAB Srbija je neprofitno udruženje koje vodi petočlani volonterski savet. Maja Rakovic iz Naxi radija je na mestu predsednika asocijacije, a za predstavnike beogradskog radija i lokalnog radija izabrani su Petar Pountčev (Radio 3) i Svetlana Tomov (Radio 21).

Predstavnik IREX Srbija je Marina Paunović.

Generalni direktor S media grupe Predrag Anđelković uključen je u rad saveta RAB Srbije kao predstavnik nacionalnog Radija S, najslušanije radio stanice u zemlji.

Rakoviceva najavljuje organizovanje „Radio dana RAB Srbije“, odnosno predavanja i treninge koje će voditi najbolji stručnjaci iz sveta radija. Ona ocenjuje da će time biti značajno poboljšan kvalitet programa radio stanica i dodaje da će samo udruženim snagama radio stanice u Srbiji, poput onih u svetu, postići sjajne rezultate i izboriti se za mesto koje im pripada.

Mark Barber, direktor planiranja u RAB UK, smatra da je prava razlika koju RAB stvara iz perspektive radio industrije to što ne postoji ropstvo u prodaji radijskog reklamnog prostora:

-Stoga možemo uspešnije da dopremo dalje od trenutnih oglašivača na radiju i kupaca, i da pružimo ljudima dobre strategijske razloge zašto bi uopšte trebalo da uzmu u obzir ovaj medij. Iz perspektive potrošača, mi pružamo iskreniji osvrt na vrednost radija za oglašivače i možemo da im ponudimo praktične savete i pomoć u prevazilaženju stvarnih i zamišljenih prepreka koje ih sprečavaju da se oglašavaju na radiju. Činjenica da govorimo u ime čitavog medija, umesto samo jedne stanice, povećava naš kredibilitet i daje veći značaj radiju u očima potrošača.

S media

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.