Izvor: Nezavisne Novine, 21.Okt.2016, 11:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prije 80 godina rođen Opel Kadett

Predak aktuelne Astre pojavio se 1936. godine započeviši niz kompaktnih modela koji traje sve do današnjeg dana.

Kada je 1936. godine predstavljen prvi Opel Kadett, bio je to moderan automobil u svoje vrijeme, sa nezavisnim prednjim vješanjem i farovima koji nisu štrčali, kao kod dotadašnjih modela, već su bili ugrađeni u karoseriju.

Do 1940. izrađeno je preko 100.000 primjeraka, da bi se fabrika po >> Pročitaj celu vest na sajtu Nezavisne Novine << izbijanju Drugog svjetskog rata okrenula proizvodnji vojnih vozila.

Interesantno je da je da prvi Kadett nastavio da se proizvodi i nakon rata. U Istočnoj Njemačkoj je od 1947. do 1954. napravljeno skoro milion vozila, ali su ona prodavana pod Markom Moskvič.

Ime Kadett obnovljeno je u Zapadnoj Njemačkoj 1962. godine, kada je lansiran Kadett A, u formi sedana. Ovaj automobil bio je pogonjen 1.0 litarskim benzinskim motorom sa 41 ks (30 kW) i imao je značajno veći prtljažnik od prethodnika. Tokom naredne tri godine, sa fabričkih traka sišlo je čak 650.000 automobila, prije nego što je predstavljen nasljednik, Kadett B.

Kadett B bio je veći, snažniji i moderniji, sa pomalo amerikanizovanim dizajnom. Bio je to veoma popularan automobil - za osam godina privukao je 2,6 miliona kupaca.

Model sa oznakom C, koji ga je naslijedio, bio je prvi u nizu Kadetta zasnovanih na mehaničkoj platformi General Motorsa. Kadett C, u verziji GT/E, koja je bila uspješna u auto-moto takmičenjima, imao je za to vrijeme moćni 1.9 litarski motor sa 106 ks (78 kW), zahvaljujući kome je automobil razvijao maksimalnih 184 km/h.

Naredna revolucija u proizvodnji dogodila se 1979. godine sa Kadettom D. Automobil je tada ponovo postao hečbek, a umjesto zadnjeg, dobio je pogon na prednje točkove.

Njegov nasljednik, Kadett E zadržao je dosta mehaničkih rješenja prethodnika, ali je plijenio potpuno novim, savremenim i aerodinamičnim dizajnom, po čemu je bio lider u svojoj klasi.

Kadett je postao Astra 1991. usvojivši ime sestirnskog modela britanske marke Vauxhall. Promjena imena nije dovela do pada popularnosti, nego baš suprotno - Astra F prodata u čak 4,13 miliona primjeraka, postavši najprodavaniji Opelov model svih vremena.

Uslijedile su nove genracije Astri, 1998, 2004. i 2009, da bi 2015. bila predstavljena aktuelna Astra K, koja je postala drugi Kadett/Astra u istoriji sa titulom Evropskog automobila godine.

Kada se saberu rezultati koje je na tržištu ostvario najpre Kadett, a zatim i Astra, dolazi se do broja od 24 miliona prodatih automobila za proteklih 80 godina, što i nije tako loše za model koji se praktično prodaje samo na evropskom kontinentu

(NN/b92.net)

Nastavak na Nezavisne Novine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Nezavisne Novine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Nezavisne Novine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.