Izvor: Mondo, 26.Nov.2015, 18:03 (ažurirano 02.Apr.2020.)
"Negujmo srpski jezik" i u Republici Srpskoj
Kako bi akcija "Negujmo srpski jezik" dobila na još većem intenzitetu formiran je Odbor koji će odlučivati o upravljanju akcijom koja bi trebalo da se proširi i na Republiku Srpsku.
Foto: screenshot Đogani i Svetislav Goncić.
Gradski menadžer Beograda Goran Vesić je ocenio da je to u poslednjih 25 godina možda i najbolja akcija u srpskoj kulturi, a posle kampanje "Lepše sa kulturom" jedina koja je dala konkretne rezultate.
Vesić je istakao >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << da je sa predsednikom Republike Srpske Miloradom Dodikom razgovarao o proširivanju kampanje i na RS.
"Mislim da ova akcija sada može da postane trajna, da od nje možemo da napravimo akciju koja će se dešavati permanentno iz godine u godinu, da će ona dobijati neke nove vidove i da ovo može biti početak jedne zaista lepe tradičije da se Skupština grada bavi srpskim jezikom", rekao je Vesić.
Izvor: Youtube
Zahvalivši svima koji su dali doprinos akciji, on je rekao da Skupština grada u nju "nije uložila nijedan jedini dinar", već sve je urađeno od donacija.
"Ovo je zaista primer kako može da se uradi dobra akcija, a da to ne košta. To ne znači da Skupština ubuduće u akciju ne treba da uloži novac, ali ovo pokazuje da dobra ideja ne mora da bude skupa i da dobra ideja sama po sebi nađe svoje mesto bez obzira na to koliko se novca uloži u nju", ocenio je Vesić.
Akciju "Negujmo srpski jezik", čiji je cilj negovanje i zaštita srpskog jezika, pisma, opšte jezičke kulture i pismenosti, inicirao je Sekretarijat za kulturu Beogreada u saradnji sa Filološkim fakultetom i Bibliotekom grada Beograda.
U okviru te akcije sproveden je veći broj aktivnosti, a prva je bila kampanja kojoj su se priključile mnoge poznate ličnosti.
Cilj te kampanje je bio da se, uz učešće poznatih ličnosti i isticanje različitih jezičkih pouka, građani podstaknu da vode računa o tome kako pišu i govore, da se podigne nivo svesti o značaju negovanja ispravnog pisanja i govora.
U okviru te kampanje izrađeni su edukativni posteri sa fotografijama poznatih ličnosti i odgovarajućom jezičkom poukom.