Na pomolu mala ELEKTRIČNA revolucija: Novi hibridi

Izvor: Mondo, 15.Jul.2019, 12:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Na pomolu mala ELEKTRIČNA revolucija: Novi hibridi

Da li nam uskoro stižu deleko jeftiniji automobili sa hibridnim pogonom?

Foto: promo/Continental AG

Kompanija Kontinenal će na ovogodišnjem frankfurtskom sajmu automobila, koji se održava početkom septembra, predstaviti novo električno rešenje namenjeno kako benzinskim, tako i dizel motorima.

Reč je o inovativnom 48-voltnom hibridnom pogonu koji sadrži električni motor snage 30 kWh.

Mnogi proizvođači imaju slične sisteme već >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << ugrađene u svoje modele pod nazivom "blagi hibrid".

Međutim, za razliku od postojećih rešenja, ovde je 48-voltni sistem repozicioniran u pogonskom sistemu. Elektromotor više nije postavljen na radilici ispred motora sa unutrašnjim sagorevanjem, nego iza njega – između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i menjača. To znači da ovaj novi hibridni sistem omogućava istu funkcionalnost kao i aktuelna potpuno hibridna vozila. Ključna komponenta je novi elektromotor sa vodenim hlađenjem, čiji je maksimalni učinak udvostručen na 30 kW u poređenju sa prethodno korišćenim. Zbog toga je moguća električna vožnja do brzine od 80 do 90 km/h.

Foto: promo/Continental AG

Programeri su uspeli da dupliraju snagu uz zadržavanje malih dimenzija motora i neznatne razlike u masi.

Tokom rekuperacije, nova tehnologija je mnogo efikasnija nego što je to ranije bio slučaj, jer su gubici nastali u sistemu električnog pogona prepolovljeni.

S obzirom na nove WLTP propise koji su na snazi od 1. septembra 2018. godine, 48-voltna tehnologija velike snage mogla bi još više da se razvije.

Ako bi se ovom rešenju dodao i sistem dopunjen tehnologijom punjenja i većom baterijom, to bi omogućilo čak i plug-in hibridni pogon sa 48-voltnom tehnologijom.

Uz to, navodi se da će ceo sistem biti jeftiniji od konkurencije, a posebno u odnosu na postojeće hibridne sistemu koji rade na visokom naponu.

Uticaće pozitivno na potrošnju goriva, kao i na emisiju izduvnih gasova.

Njegovim korišćenjem će se smanjiti emisija CO2 za 20 odsto, u odnosu na klasične motore, a za 10 odsto u odnosu na pogone sa blagom hibridnom asistencijom.

Ako se ove emisione prognoze ostvare i u praksi, onda bismo ovakve sisteme mogli da vidimo vrlo brzo na ulicama.

Nastavak na Mondo...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.