Izvor: Medijski istraživački centar, 04.Sep.2012, 13:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Latentna cenzura medija u Srbiji

U Srbiji postoji „latentna cenzura“ medija i ona se sprovodi kroz kontrolu finansijskog preživljavanja medija i novinara, ukazano je u danas objavljenom izveštaju Biroa za društvena istraživanja pod nazivom „Mediji u izborima 2012″.
 Analitičar Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Zoran Gavrilović ocenio je u tom istraživanju da su mediji u Srbiji usled komercijalne neodrživosti od nekoga ko se bavi informisanjem, analizom i kontrolom vlasti postali sredstva za ekonomsku >> Pročitaj celu vest na sajtu Medijski istraživački centar << i političku promociju.
Gavrilović smatra da je u najvećim štampanim i elektronskim medijima u Srbiji tokom izborne kampanje „dominirao informativno-promotivni diskurs sa elementima propagande“.
Posmatrane su televizije RTS, B 92, Pink, Prva srpska televizija, Studio B i RT Vojvodina, dnevni listovi Politika, Blic, Večernje novosti, Danas i Pravda, kao i internet portali B 92, Pres, Kurir i Mondo.
U izveštaju BIRODI-ja se konstatuje da su u izbornoj kampanji na najvećim televizijama i u štampanim medijima najviše bile zastupljene liste „Izbor za bolji život – Boris Tadić“ i „Pokrenimo Srbiju – Tomislav Nikolić“, a da slede Socijalistička partija Sbrije, Ujedinjeni regioni i lista Preokret.
Gavrilović je rekao i da je analiza izveštavanja medija tokom prošle izborne kampanje konstatovala da su se isti prilozi pojavljivali na različitim televizijama što ukazuje da one nisu slale svoje izveštače već da su ih dobijale od samih učesnika u izborima.
„PR agencije uzimaju posao novinara“, rekao je Gavrilović na skupu u u beogradskom hotelu Zira na predstavljanju izveštaja „Mediji u izborima“.
Pavle Dimitrijević iz BIRODI-ja, koji je analizirao rad Republičke radiodifuzne agencije, rekao je da ona tokom predizborne kampanje nije ispunila svoju ulogu, jer su njene preporuke često bile „uopštene i nejasne“.
Kako je naveo, ostalo je i nejasno zbog čega je RRA preporučila da se prekine emitovanje spota Lige socijaldemokata Vojvodine, a to nije uradila sa spotovima drugih stranaka u kojima se takođe direktno ili indirektno negativno govori o pojedinim učesnicima u izbornoj kampanji.
Celo istraživanje BIRODI-ja dostupno je na sajtu www.mediamonitor.rs Istraživanje je finansirala američka nevladina organizacija Nacionalna zadužbina za demokratiju (NED).

Nastavak na Medijski istraživački centar...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Medijski istraživački centar. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Medijski istraživački centar. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.