Ko je dao najviše para za reklame?

Izvor: B92, 11.Maj.2012, 15:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ko je dao najviše para za reklame?

Beograd -- Stranke su u izbornoj kampanji na reklamiranje potrošile mnogo više novca nego što su imale na raspolaganju iz državnog budžeta i od prijavljenih donacija.

To je pokazao danas predstavljeni monitoring finansiranja izborne kampanje koji je uradila organizacija Transparentnost Srbija.

Programski direktor Transparentnosti Srbije Nemanja Nenadić kaže da postoji "očigledan jaz" između proklamovanih prihoda i rashoda, pa čak i da su stranke uspele da obezbede >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << popust za reklamiranje na televizijama u izbornoj kampanji od 50 odsto.

"Postoji mogućnost da su stranke imale mnogo malih donacija, koje ne moraju da prijave, što je malo verovatno. Možda su stranke imale neka zaostala sredstva od ranije, što je još manje verovatno. Onda ostaju još samo krediti", rekao je on i dodao da tu postoje brojna pitanja na koja treba odgovoriti.

Nenadić je istakao da nije svejedno kako se i pod kojim uslovima uzimaju ti krediti i kako će se vraćati, jer to ostavlja mogućnost za razne uticaje na donosioce političkih odluka.

Dodao je da su stranke, možda, unapred projektovale svoj izborni uspeh i na osnovu broja pretpostavljenih mesta u parlamentu računali na novac koji još nisu dobili.

"A da li može da se unapred zna koliko će ko dobiti poslanika? Da može, ne bi se ni išlo na izbore", rekao je Nenadić.

Prema preliminarnim i delimičnim rezultatima Transparentnosti, najviše novca na parlamentarnim izborima za televizijsko oglašavanje potrošio je URS (620 miliona dinara), zatim Koalicija "Za bolji život" (425 miliona dinara), Koalicija "Pokrenimo Srbiju" (oko 210 miliona), Preokret (196,5 miliona), Srpska radikalna stranka (53,6 miliona), Pokret radnika i seljaka (57,8 miliona) i Demokratska stranka Srbije (oko 40 miliona).

Na antikampanju potrošeno je više novca nego za televizijsko oglašavanje na lokalnim i pokrajinskim izborima u Vojvodini zajedno. Na televizijsko oglašavanje na opštim izborima u Srbiji 6. maja potrošeno je gotovo tri puta više novca nego na oglašavanje za prethodne parlamentarne izbore.

Na predsedničkim izborima najviše novca za televizijsko oglašavanje, odnosno 338 miliona dinara, potrošila je lista "Za bolji život" čiji je kandidat Boris Tadić. Koalicija Preokret, čiji je kandidat bio Čedomir Jovanović, potrošila je oko 166 miliona dinara, koalicija oko socijalista čiji je kandidat bio Ivica Dačić potrošila je 151 milion dinara, a koalicija "Pokrenimo Srbiju", čiji je kandidat Tomislav Nikolić oko 71 milion dinara.

Transparentnost je procenu obavila na osnovu podataka o zvaničnim cenovnicima i vremenu oglašavanja iz Agencije AGB Nilsen. Prikaz obuhvata televizije RTS1, RTS2, Prva, Pink, B92, RTV, Studio B, Avala, B92 Info, Hepi i RTV1. Monitoring je počeo 26. marta a uzorak je obuhvatio dešavanja u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Kragujevcu i 20 drugih gradova i opština.

URS traži novo prebrojavanje spotova

Ujedinjeni regioni Srbije zatražili su od Transparentnosti Srbija da još jednom prebroje koliko su koja izborna lista i predsednički kandidat imali spotova na nacionalnim televizijama i da javnost istinito o tome informišu.

U saopštenju URS je naveo da su taj pokret i predsednički kandidat Zoran Stanković imali daleko manje spotova na nacionalnim televizijama od lista "Izbor za bolji život - Boris Tadić" i "Pokrenimo Srbiju - Tomislav Nikolić", kao i njihovih predsedničkih kandidata.

"Molimo Transparentnost Srbija da pošteno i transparentno izbroji spotove i informiše javnost o tome. U suprotnom, iskoristićemo sva pravna sredstva da dokažemo istinu", naveo je URS

Kako se navodi, ukoliko Transparentnost Srbija nije u stanju pošteno da izbroji spotove, URS će od Republičke radiodifuzne agencije tražiti da objavi tačan broj spotova svih stranaka i svih predsedničkih kandidata koji su emitovani u izbornoj kampanji.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Stranke potrošile više nego što su prijavile da imaju

Izvor: EMportal, 11.Maj.2012

Stranke su u izbornoj kampanji na reklamiranje potrošile mnogo više novca nego što su imale na raspolaganju iz državnog budžeta i od prijavljenih donacija, pokazao danas predstavljeni monitoring finansiranja izborne kampanje koji je uradila organizacija Transparentnost Srbija.

Nastavak na EMportal...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.