Kapetan Sketino: Savest mi je mirna

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 25.Jan.2012, 14:36   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kapetan Sketino: Savest mi je mirna

MILANO -

Kapetan nasukanog kruzera "Kosta Konkordija" Frančesko Sketino priznao je u jednom telefonskom razgovoru, koji je prisluškivan i snimljen, da je napustio brod kada se nakrivio, prenose danas italijanski mediji transkript tog prisluškivanog razgovora.

Frančesko je u razgovoru objasnio da je prišao tako blizu ostrva Đilja na zahtev uprave kompanije Kosta korčere, a da instrumenti nisu ukazivali na oseku.

Dan posle nesreće kod Đilja kada se "Konkordija" >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << nasukala i prevrnula pošto je udarila u stenu, kapetan Sketino je u razgovoru sa jednim prijateljem rekao: "...hteo sam da poslušam menadžera: prođi tuda, prođi tuda.... neko drugi na mom mestu ne bi bio spreman da priđe tako blizu, ali dosađivali su mi... prođi tuda, prođi tuda".

Kapetan je rekao da je "oseke bilo", ali da instrumenti nisu to pokazivali i da je zato prišao bliže ostrvu.

Govoreći o brodolomu, Sketino je kazao sagovorniku: "Kada sam shvatio da se brod krivi u stranu, sišao sam sa njega", a zatim je dodao kako se prvo vratio po radio i uverio da je brod dobro usidren među grebenima.

List Korijere dela sera, koji je preneo transkript prisluškivanog razgovora, naveo je da kapetan nije imao grižu savesti.

"Ovo što sam uradio bilo je, da kažem pod navodnicima, nesmotreno, ali u svakom slučaju u granicama moje odgovornosti. Otvor (u brodu) bio je ogroman, a svime što se posle desilo upravljao sam na najprofesionalniji mogući način i zbog toga mogu da kažem da mi je savest mirna", rekao je Sketino.

On je dodao da se sada, međutim, oseća kao da je "izvrnut naopačke" i da mu "više ništa nije jasno".

Kapetan nasukanog broda i za sada glavni osumnjičeni za izazivanje nesreće u kojoj je 16 ljudi poginulo, a još 24 osobe se vode kao nestale, izjavio je i da je "ponosan što je sa posadom uspeo da spasi sve putnike, osim žrtava".

"Ono zbog čega sam ponosan je što smo uspeli da spasimo sve, osim onih (žrtava) jer da to nisam uradio. Spasavao sam ljude i miran sam. Uzdao sam se u nautičke karte i (kapetana Marija) Palomba (uglednog kapetana Koste kročere i stanovnika Đilja), koji me je pozvao" kobne večeri", rekao je Sketino.

On je i prethodno navodio kako je prišao tako blizu obali kako bi brod "pozdravio" rodno mesto Palomba, iako se taj kapetan u tom trenutku nije čak ni nalazio na ostrvu.

"Svakog petka bismo u to vreme večerali, a sada su dosađivali: da pozdravimo Palomba, da pozdravimo… I evo sad kako sam to platio", rekao je Sketino.

On je ipak u tom razgovoru priznao i da ne želi više da stane za kormilo: "Ne želim više da se popnem na brod, promeniću život, ne mogu više to da radim".

Advokati jedne grupe putnika zatražili su da se odgovornost za nesreću ne pripiše samo kapetanu.

"Ne verujemo da se nesreća ovakvih razmera može pripisati samo jednom trenutku ludila kapetana. Sprovodimo sopstvenu istragu o eventualnoj odgovornosti Koste kročere i lučke Kapetanije zbog tolerisanja nerazumne prakse 'pozdrava' blizu obale", rekli su advokati.

Oni su naglasili da "treba utvrditi koji su bili kriterijumi kojima se upravljalo životima 4.000 ljudi".

"Trebalo bi utvrditi zašto je brod poput 'Konkordije' poveren osobi koja očigledno nije bila za to podobna", naveli su advokati.

Kruzer "Kosta Konkordija" nasukao se i prevrnuo kod ostrva Điljo 13. januara, pošto je udario u stenu, jer se previše približio obali u nameri da "pozdravi" stanovnike ostrva.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.