Izvor: Blic, 03.Avg.2009, 11:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Jezero isušili, ali od obilaznice ni traga

Ledinačno jezero je isušeno, a kompanija „Alas Rakovac” priprema se za skori početak rekultivacije kopa „Srebro”. Najave radova ponovo su podigne na noge meštane Starih Ledinaca, koji strahuju od toga da se kompanija oglušila o dato obećanje da će izgraditi put van naselja i da će kamioni natovareni kamenom prolaze ulicama pored njihovih kuća. U „Alas Rakovcu”, međutim, kažu da od alternativnog puta ni u kom slučaju nisu odustali.

Samo >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << što su se slegle kontroverze oko početka radova na rekultivaciji kopa „Srebro”, jer se kompanija „Alas Rakovac” upustila u ovaj posao, a tek naknadno, u hodu, kompletirala dokumentaciju, Ledinčani najavljuju nove proteste i moguće blokade puta.

- Sigurno nećemo dozvoliti da svaki pet, šest minuta natovareni kamioni i teški do 45 do 50 tona prolaze kroz Stare Ledince. To je svakako nenormalna situacija, ne samo za naselje koje je ima mali krivudavi put i pored kog se nalaze kuće, nego i za tranzitni put namenjen za ovu svrhu. Svim legitimnim i zakonskim sredstvima ćemo se boriti da meštani ne dožive da njihova bezbednost bude ugrožena - tvrdi Vuk Šošić, predsednik Mesne zajednice Stari Ledinci.

S obzirom na to da se pripremni radovi približavaju kraju, meštani izražavaju bojazan da bi kroz njihovo naselje mogao uskoro da se odvija transport teškim kamionima pošto od obećane obilanice do današnjeg dana nema ni traga. Šošić ističe da u rešenju Gradske uprave za saobraćaj stoji da je kamionima težim od pet tona saobraćaj kroz njihovo mesto zabranjen.

U „Alas Rakovcu” uveravaju meštane da će obećanje ipak ispuniti.

- Još jednom želim da istaknem da prevoza putem kroz naselje Stari Ledinci neće biti. Trenutno se razmatraju alternativna rešenja, a odluka o izboru alternativnog puta biće doneta nakon procene svih neophodnih aspekata: zakonskih uslova i mogućnosti, osetljivosti područja na kome se nalazi kop, tehničkih mogućnosti transporta i finansijskih pokazatelja. Čim neko od rešenja zadovolji sve aspekte, rešenje ćemo predstaviti javnosti. Rekultivacija neće početi pre rešavanja pitanja transporta - ističe Željko Dragović, član Upravnog odbora kompanije „Alas Rakovac”.

Precizniji uvid u dalju dinamiku radova, kaže Dragović, imaće tek nakon završetka pripremnih radova, koji uključuju i analizu situacije na terenu i samog dna kopa nakon ispumpavanja akumulirane vode.

Šošić podseća da su Ledinačko jezero izvorske vode punile oko pet godina, a da je ono za samo mesec i po dana nestalo sa mape Fruške gore.

- Oslanjajući se na činjenice, novom jezeru će takođe nakon rekultivacije biti potrebno pet godina da ponovo postane jezero. Plašim se da će dno, nakon rekultivacije, da prekriju jalovinom, jer to je najlakše i najjeftinije rešenje za njih, stoga ne bi bilo loše pre početka radova izmeriti trenutnu dubinu jezera - objasnio je Šošić.

Zahtev Gradskoj upravi i žalba Vrhovnom sudu

Predstavnici mesne zajednice uputili su Gradskoj upravi za saobraćaj zahtev da se napravi elaborat kolika je dozvoljena nosivost kamiona kroz Stare Ledince i da se on objavi u Službenom glasniku. Takođe su Vrhovnom sudu uputili žalbu na rešenje o rekultivaciji površinskog kopa „Srebro”, koje je svojevremeno potpisao ministar za zaštitu životne sredine Saša Dragin.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.