Istraživanje: Najopasnije tačke u vožnji u Beogradu

Izvor: Mondo, 28.Dec.2018, 15:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Istraživanje: Najopasnije tačke u vožnji u Beogradu

Koliko je u Beogradu saobraćaj problematičan, pokazuje dokument objavljen na Portalu otvorenih podataka, prema kojem je od januara do novembra 2018. godine, svakog meseca u proseku stradalo čak osmoro ljudi.

/autor teksta i grafike: Olivera Živković/

Kako bismo što bolje predstavili životnu opasnost od nesmotrene vožnje i grešaka koje vozači svakodnevno prave, analizirali smo skup podataka objavljen na Portalu otvorenih podataka, ustupljen od strane >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << Ministarstva unutrašnjih poslova.

Rezultati pokazuju da je do početka novembra ove godine zabeležena neverovatna 14.861 saobraćajna nesreća. Ovaj broj je svakako zastrašujući, ali u poređenju sa prethodne dve godine pokazuje pozitivan trend. U glavnom gradu se 2016. i 2017. desilo više od 17.000 udesa godišnje.

Nov Zakon o bezbednosti saobraćaja, koji je usvojen ovog proleća, doneo je daleko strožije kazne, koje su uticale da se smanji broj nesreća.

U prvih 11 meseci 80 udesa bilo sa smrtnim ishodom. Ostalo su situacije u kojima je dolazilo do povreda i materijalne štete.

To znači da je u proseku mesečno bilo oko 1.670 udesa, od čega je osam imalo smrtonosni ishod. Dokument sadrži isključivo podatke o drumskim vozilima.

Prema vrstama saobraćajnih nesreća, najveći broj odnosi se na sudar dva vozila, sa ili bez skretanja, sa parkiranim vozilom, zatim udes u kojem učestvuje jedno vozilo i na kraju udes sa pešacima.

Najveći broj smrtnih slučajeva u saobraćaju (40%) dogodio se zbog prelazaka pešaka van pešačkog prelaza, u 30% slučajeva stradalo je u sudaru najmanje dva vozila i to čeono, zatim pri sustizanju ili pri skretanju vozila i na raskrsnicama, dok je 20% u izolovanim udesima.

Foto: Infogram/Olivera Živković, MONDO

Sudari vozila, u kojoj jedno sustiže drugo, najčešći su uzrok materijalne štete ili povređenih, što ukazuje na to da vozači slabije vode računa o držanju odgovarajuće distance sa ostalim učesnicima u saobraćaju.

Nemojte se "lepiti" na branik - veoma je opasno!

NAJOPASNIJI POPODNEVNI i VEČERNJI SATI

Analizirani podaci pokazuju da se čak 60% nesreća dešava u periodu između podneva i ponoći.

Udesi sa smrtnim ishodom najviše se dešavaju baš kada se Beograđani vraćaju sa posla u kasnim popodnevnim i večernjim satima, dok se manji broj smrtnih ishoda, oko 25%, dešava u kasnim jutarnjim satima.

CENTAR BEOGRADA, NOVI BEOGRAD i ZEMUN NAJKRITIČNIJI

Mapa nesreća čiji je ishod bio smrtonosan pokazuju da su centralni delovi starog Beograda, ali i Novi Beograd i Zemun najopasniji za vozače.

Foto: Infogram/Olivera Živković, MONDO

Upoređivanjem podataka o saobraćajnim nesrećama u protekle četiri godine, najmanje je nesreća bilo 2015. nakon čega se primećuje značajan porast u naredne dve godine.

Koliko nas gine na putevima u celoj zemlji

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja navodi da se broj saobraćajnih nesreća u Beogradu od 1998. godine, kada su poginule 272 osobe, smanjio za gotovo tri puta. On ističe da je cilj nacionalne strategije za bezbednost u saobraćaju da se do 2020. godine broj nesreća prepolovi.

"Koliko god da se preduzima, to nije dovoljno jer ljudi i dalje stradaju u saobraćaju, što je neprihvatljivo. Moramo najviše da radimo na saobraćajnom obrazovanju i vaspitanju dece i mladih i na podizanju svesti kod odraslih, jer je ipak iza najvećeg broja saobraćajnih nezgoda greška čoveka", objašnjava Okanović za naš portal.

Foto: Infogram/Olivera Živković, MONDO

On dodaje da bezbednost ulica mora da se unapređuje izgradnjom trotoara, javne rasvete i unapređenjem bezbednosti pešačkih prelaza.

Iako se rezultati ovog istraživanja odnose samo na teritoriju i užu okolinu grada Beograda, podaci Evropskog odbora za bezbednost u saobraćaju (ETSC) pokazuju da se u Srbiji ipak smanjuje broj saobraćajnih nesreća i smrtnih ishoda.

Međutim, naša zemlja se i dalje nalazi u crvenoj zoni po broju udesa u odnosu na mnoge evropske zemlje. U "crvenom" još samo Hrvatska, Rumunija i Bugarska.

Nastavak na Mondo...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.