Hijerahija korporativnog pandemonijuma

Izvor: Danas, 11.Dec.2014, 23:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Hijerahija korporativnog pandemonijuma

Beograd - Izložba crteža iz stripa „Korporativni pandemonijum“ grafičkog dizajnera Aleksandra Zolotića u KomBank Art holu, već prema svom naslovu i imenu prostora u kome je priređena zvuči pa, moglo bi se reći, apsurdno. Uz to informacija o ovom događaju stigla je iz marketinške agencije koja verovatno radi za klijente moćnih korporacija koje Zolotić u svom retrofuturističkom romanu kritikuje.

Možda i nije reč o apsurdu. Možda je to neka autorova začkoljica >> Pročitaj celu vest na sajtu Danas << da na taj način iznutra raskrinka današnji surovi svet oblikovan moćnicima neoliberalnog kapitalizma. Zolotić to negira u kratkom razgovoru za Danas i kaže da je, naravno, odmah primetio paradoks ali je i te kako zahvalan banci koja podržava rad studenata Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu, predvođenih profesorom Markom Lađušićem.

- Na izložbi se može videti 25 strip tabli iz „Pandemonijuma“ koji je u stvari vizija o savremenom društvu u kome, žargonski rečeno, vladaju „Korpovi“ - dehumanizovane tvorevine, izobličenih lica, bez identiteta, odevene u kostime totalitarnog i apsolutnog - objašnjava Zolotić. On ističe da je to „vizija onih do kojih običan svet ne doseže, čiji se glas ne čuje, koji su iznad tla kojim hodimo, a čiji uticaj i moć nad našim životima dosežu nedokučive dubine“.

Ovaj tamni univerzum u vidu Zolotićevih ilustracija koje izražavaju i istražuju lične stavove, oblikuju reakcije na aktuelne društvene teme upotrebom simboličnih figura i metaforičnih spojeva, znalački je potkrepljen tekstom Zorana Panevskog koji je autor scenarija. Trio Zolotić, Panevski i „Besna kobila“, koja je objavila ovo nesvakidašnje ostvarenje, zajedničkom sinergijom kreativnosti, postigli su, kao što je poznato, značajan uspeh na 59. Beogradskom sajmu knjiga osvojivši nagradu za najbolje domaće strip izdanje godine.

- Mračna vizija budućnosti u ovom romanu dobila je jasnije obrise i prostornu dimenziju. Radnja je uobličena kroz perspektivu anonimnog junaka u nastojanju da ostvari san o letenju, i vozdigne se u hijerarhiji sistema fiktivnog megapolisa, grada-fabrike orijentisanog ka masovnoj proizvodnji igračaka, po cenu toga da sebe liši sopstvenog identiteta, a druge na tom putu povredi, prihvatajući nemilosrdnost kao glavni obrazac napredovanja u ponuđenom sistemu - ukazuje Zolotić i podseća da je „Korporativni pandemonijum“ nastao najpre kao serijal ilustracija a potom kao zaokružena narativna celina u vidu strip albuma. - Ona predstavlja viziju savremenog društva protkanu ambijentalnom stilizacijom i patinom prošlosti radi dramatičnog akcentovanja izvesnog i budućeg, kao posledice sadašnjeg - poručuje Zolotić uz konstataciju - Uklapajući se u vrlo prepoznatljiv žanr distopijskog i retrofuturističnog, svu snagu ovih crteža nose vrlo upečatljivi likovi, figure u nadrealnoj vanvremenskoj scenografiji.

„Korporativni pandemonijum“ jeste prvi objavljeni strip Zolotića baziran na seriji ilustracija - autorovom ličnom projektu. Aleksandar Zolotić (1987.) je diplomirani grafičar, koji se bavi ilustratorskim radom. Njegova izložba crteža biće otvorena za posetioce do 26. decembra i ulaz je slobodan.

Nastavak na Danas...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Danas. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Danas. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.