Da li se u vama krije dizajner? Uradite kratak test

Izvor: Blic, 12.Maj.2016, 14:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li se u vama krije dizajner? Uradite kratak test

Da li ste primetili da neke slike pamtite mnogo bolje i lakše od drugih? Neki bilbordi, reklame i logoi vam se jednostavno urežu u pamćenje, dok druge odmah zaboravite. To nije slučajno, a razlika je u kvalitetu dizajna i pametnom korišćenju boja.

Koje boje biste vi koristili? Pročitajte ovaj tekst, zabavite se i proverite da li i vi posedujete prirodan osećaj za upotrebu boja. Možda se baš u vama krije jedinstven talenat koji je mnogim dizajnerima pomogao da dođu do >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << uspeha, a ako se već bavite dizajnom, ovi primeri će vam poslužiti kao saveti za nova kreativna rešenja.

1. Logo nove društvene mreže: morskoplava ili zlatnosmeđa?

Da li znate da čak 40% ljudi ima istu omiljenu boju? Istraživanja u oblasti dizajna i teorije boja su pokazala da je to plava boja, jer asocira na poverenje, sigurnost i iskrenost.

Verovatno vas zbog toga ne čudi činjenica da su najpopularnije društvene mreže koje su privukle milione ljudi (Facebook, Twitter, LinkedIn) izabrale baš ovu boju za svoje logotipe. Ipak, ako biste dobili ovako važan zadatak, morali biste da se potrudite i da date originalno rešenje.

2. Dizajn igračaka za decu: čista žuta ili bordo-crvena?

Istraživanje Univerziteta u Kentakiju pokazalo je da deca do 3 godine najbolje reaguju na osnovne boje, a žuta je ona koju najviše vole. Tamne boje ih odbijaju, pa bordo nikako nije dobar izbor za dizajn koji želite da se dopadne detetu.

Sa druge strane, odrasli su ti koji odlučuju o tome koje će igračke kupiti deci, pa je dobro da uvrstite i druge boje koje će roditeljima uliti poverenje i pridobiti njihovu pažnju.

3. Enterijer fitnes centra: jarkocrvena ili plava?

Da li znate da predmeti deluju lakše pod plavom svetlošću, a teže pod crvenom? Ukoliko biste radili na dizajnu enterijera za fitnes centar, bilo bi pametnije da koristite nijanse plave boje i napravite okruženje u kom će sportisti biti u stanju da podižu veće težine.

Napredak koji će ubrzo primetiti, motivisaće ih da dolaze češće, a to znači da ste vi uspeli da privučete ljude svojim dizajnom.

4. Ambalaža energetskog pića: smaragdnozelena ili vedra narandžasta?

Ako ste izabrali zelenu, napravili ste grešku. Vaš proizvod bi verovatno imao znatno manji uspeh na tržištu, jer je placebo efekat koji nijanse zelene prouzrokuju potpuno suprotan onome što želite da postignete.

Istraživanja placebo efekata boja u farmaceutskoj industriji koja su sproveli Louis Buckalew i Kenneth Coffield pokazala su da narandžasti lekovi imaju 47% više efekta u izazivanju osećaja budnosti od svih ostalih boja. Zelena i plava, naprotiv, pospešuju efekat sedativa.

5. Dizajn menija luksuznog restorana: koralnocrvena ili sivo-plava?

U prirodi postoji veoma malo hrane koja je plave boje, i zbog toga ona ne izaziva glad. Ukoliko budete koristili plavu boju za dizajn menija, on će verovatno smanjiti dnevnu zaradu restorana jer će posetioci naručivati manje porcije.

Verovatno najbolji izbor bi bila koralnocrvena i to iz dva razloga. Sa jedne strane, ona podseća na svežu hranu i izaziva glad, a sa druge, vekovima je predstavljala simbol kraljevske moći, pa i danas asocira na luksuz i bogatstvo.

Šta je potrebno da biste započeli karijeru u svetu dizajna?

Kao što vidite, za dizajnera je veoma važno da poznaje psihološke efekte koje određene boje ostavljaju na različite ciljne grupe. Iako ste talentovani, potrebna su vam znanja i veštine kako biste izazvali prave reakcije. Zbog toga u stručnim IT školama, budući dizajneri između ostalog uče i sve o teoriji boja i praktično je primenjuju u svojim radovima.

Ako ste odgovorili tačno na većinu pitanja, vreme je da ozbiljno razmislite o početku obrazovanja i karijere u svetu dizajna, jer je šteta da potencijal koji imate ostane neiskorišćen. Ako ipak niste imali sreće sa odgovorima, nemojte odustajati. U pravoj školi možete steći veštine korišćenja boja, ali i sve druge koje su vam potrebne da biste postali uspešan dizajner.

Obojite svoj talenat u boje koje vas inspirišu, i napravite prve korake ka jednoj od najkreativnijih, ali i najplaćenijih profesija današnjice – grafičkom dizajnu.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.