Da li potrošači dovoljno znaju svoja prava

Izvor: RTS, 15.Mar.2019, 17:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li potrošači dovoljno znaju svoja prava

Centru za zaštitu potrošača "Forum" u Nišu, dnevno se javi 20-ak nezadovoljnih kupaca. Uglavnom se radi o kupcima koji su pokušali da reklamiraju neki proizvod, ali nisu uspeli sami da reše problem.
Radmila Jović došla je u Centar za zaštitu potrošača zbog problema sa telefonom.

"Pet puta sam ga nosila jer ne puni dobro. Kažu da je u redu", kaže Radmila Jović, iz Niša.
Mnogi >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << od nas imaju slično iskustvo, ali većina nije upoznata sa pravima koja su u takvim situacijama zakonom definisana.
"Mislim da ne znaju dovoljno svoja prava. Nemamo dovoljan izvor iformacija, nemamo pravi izvor informacija."
"Ja prva ne znam svoja prava za ono što radim jer vas niko ne obavesti", kažu neki od građana sa kojima smo razgovarali.
Iskustva centra za zaštitu potrošača govore isto pa većina ne zna svoja osnovna prava, na primer koji je rok za reklamaciju proizvoda.
"Ako prilikom kupovine potrošači dobiju obaveštenje da je rok 6 meseci moraju da znaju da to nije po zakonu i da je rok za reklamaciju dve godine i da je za to dovoljan bukvalno samo fiskalni račun", kaže Valentina Šulović, pravni zastupnik Centra za zaštitu potrošača u Nišu.
Najviše problema građani imaju sa reklamiranjem sportske obuće gde se, kako kažu, loš kvalitet pravda deklaracijom na kojoj piše da obuću treba nositi samo po suvom vremenu, a veliki broj žalbi odnosi se i na pružaoce komunalnih usluga posebno kada je reč o naplati duga.
"Ako potrošač ospori dug, postojanje duga ili visinu duga i nastavi da izmiruje tekuće potrebe, pružalac usluga nema pravo da ga isključi, da mu uskrati uslugu sve dok se postupak ne okonča pred sudom. E to je ključno što oni izbegavaju jer oni neće da tuže nego imaju ključ u svojim rukama i uskraćuju ljudima", objašnjava Jovan Jovanović, predsednik Centra za zaštitu potrošača u Nišu.
To je i razlog što je Centar za zaštitu porošača pokrenuo postupak ZAŠTITE KOLEKTIVNIH INTERESA POTROŠAČA PROTIV EPS - zbog, kako se navodi, zloupotrebe na tržištu roba i usluga i monopolskog ponašanja.

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

Potrošački sporovi i van suda, u planu prekršajni nalozi

Izvor: RTS, 15.Mar.2019

Na svetski dan potprošača u Srbiji ocena da smo bolje zaštićeni nego pre, ali i ne dovoljno. Dugotrajni procesi reklamacije i nedovoljna informisanost najveći su problemi. Položaj potrošača trebalo bi da poboljšaju izmene i dopune Zakona o zaštiti potrošača. U Republičkoj skupštini...

Nastavak na RTS...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.