Izvor: Vesti-online.com, 09.Feb.2016, 06:31

Čudni sovjetski automobili: Da li ste čuli za GAZ Čajku 13?

Čudni sovjetski automobili: Da li ste čuli za GAZ Čajku 13?

Ako ste rođeni u peridu socijalizma, velike su šanse da su čelnici države iz koje potučete vozili automobil GAZ Čajka 13. Luksuzni sedan bio je pozicioniran ispod službene limuzine ZIL 11, a proizvodio se u nekoliko verzija, uključujući i kabriolet, piše portal worldcarfans.com.

Iako je ovaj automobil uglavnom bio namenjen političkim rukovodiocima i nije bio dostupan u slobodnoj prodaji, Čajka 13 je, mogla da se iznajmi za venčanja i druge svečane prilike.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com <<
Čajku su koristili i pripadnici KGB-a, ali i dužnosnici pojedinih sovjetskih ambasada u svetu. Ostalo je zabeleženo da je Nikita Hruščov poklonio jedan primerak vođi kubanske revolucije, Fidelu Kastru.

Automobil čije ime u prevodu sa ruskog znači galeb, izrađivao se u periodu od 1959. do 1981. godine u zavodima GAZ u gradu Gorki (današnji Njižnji Novgorod), kao i u Rigi, glavnom gradu Letonije. Sa fabričkih traka ukupno je sišlo 3.179 primeraka, od čega su većina bile verzije sa 4 vrata i sedam sedišta a napravljen je i manji broj kabrioleta i vozila za specijalne namene (hitna pomoć i sl.).

Kada je reč o izgledu automobila, dizajn je bio inspirisan američkim modelom Packard Patrician. Za pogon je bio zadužen atmosferski 5.5 litarski V8 koji je isporučivao 195 ks (143kW) pri 4.400 o/min.

Za promenu brzina koriščen je trostepeni automatik, a brzine su se menjale pritiskom na dugme. Maksimalna brzina iznosila je 160 km/h dok je Čajka prosečno trošila 21 l benzina na 100 km.

Za sovjetsku automobilsku industriju ovaj automobil praktično je predstavljao ono što je za nemačku Mercedes S klase - luksuznu, veliku udobnu limuzinu sa najvišim tehnološkim standardima kada je reč o Istočnom bloku i tadašnjem periodu. Spoljašnjost je bila perpuna hormiranih detalja, dok u unutrašnjosti pažnju privlači drugi, sklopivi red sedišta.

GAZ Čajka 13 danas je veoma traženi klasik među istočnoevropskim modelima, a kolekcionari su spremni da za njega izdvoje i 50.000 evra.

Nastavak na Vesti-online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.