Čačak: U 2016. projekat za prvu javnu garažu

Izvor: Šumadija Press, 21.Dec.2015, 13:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Čačak: U 2016. projekat za prvu javnu garažu

Čačku je neophodna javna garaža, zaključili su gradski čelnici i najavili da će sledeće godine biti urađen projekat za koji je u budžetu izdvojeno 3,2 miliona dinara.

Javno komunalno preduzeće “Parking servis” sledeće godine počeće sa pripremama za izgradnju prve javne garaže u Čačku. Za sada se još ne zna kako će se finansirati izgradnja i kada će to biti, ali gradsko rukovodstvo smatra da je to neophodnost kako bi se što više saobraćaj izbacio iz centra >> Pročitaj celu vest na sajtu Šumadija Press << grada.

U odnosu na broj stanovnika, Čačak je grad sa najvećim brojem automobila a tako je bilo još u vreme Jugoslavije. Da bi se udovoljilo vozačima u strogom centru grada napravljena su tri velika zatvorena parkirališta. Prateći svetske trendove da se saobraćaj izbacuje iz centra grada, urbanisti i JKP “Parking servis” definisali su nekoliko lokacija gde bi se gradile javne garaže. Prema predlogu budžeta grada za narednu godinu, za projektovanje prve javne garaže kod autobuske stanice biće izdvojeno 3,2 miliona dinara.

Ono što je jako bitno, to je da smo mi ušli u sam proces izrade idejnog rešenja, odnosno idejnog projekta za takvu garažu. Sve radimo u saradnji i dogovorom sa našim osnivačem koji mora biti nosilac celog tog projekta, jer mi kao javno preduzeće ne možemo izneti samostalno takav jedan projekat. Na lokalnoj samoupravi je da odluči kako će se ući u izgradnju, da li će to biti putem kredita ili privatno – javno partnerstvo. Postoji mogućnost da konkurišemo za sredstva iz fondova EU ili da zatražimo donacije nekih ambasada koje nisu članice EU. Razmišljaćemo u tom pravcu – objašnjava direktor JKP “Parking servis” Zoran Blagojević.

Zatvorena garaža imala bi kapacitet koliko danas imaju sva tri zatvorena parkirališta, odnosno više od 300 parking mesta, čime bi prestala potreba za njihovim postojanjem. Urbanističkim rešenjima predviđeno je da sadašnja parkirališta kod Lučne zgrade i u Skadarskoj ulici postanu šetališne zone.

Zatvorena parkirališta ne moraju automatski biti zatvorena ali urbanističkim planovima predviđeno je da deo između dve robne kuće bude priključeno Gradskom šetalištu kao i parkiralište kod Lučne zgrade – kaže Blagojević.

Troškovi gradnje zatvorene garaže u Srbiji kreću se od 300 do 600 evra po kvadratu, bez troškova nabavke zemljišta. Najjednostavniji oblik otvorenog parkirališta na više nivoa koštao bi oko 300 evra, dok bi izgradnja podzemnog ili zatvorenog parkirališta iznosila i više od 600 evra po kvadratu.

Nastavak na Šumadija Press...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Šumadija Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Šumadija Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.