Automobil za porodične i poslovne ljude

Izvor: Blic, 03.Jun.2011, 17:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Automobil za porodične i poslovne ljude

Renoova „laguna” primer je automobila koji, u kakvom god se izdanju pojavio, prate reakcije tržišta. Dobre ili loše, „laguna” nikoga ne ostavlja ravnodušnim, a to je praktično dokazala i treća generacija ove limuzine.

Kada se pojavila, za većinu je predstavljala razočaranje, pre svega zato što nije pratila atraktivnost koju je doneo prethodnik, model koji doneo blagu revoluciju u svom segmentu. Zamerke su se, uglavnom, odnosile na izgled, čime je kreativnom odeljenju >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << „Renoa” olakšan posao, kada je došla na red restilizacija modela, koja je trebalo da obeleži uvođenje nekih novih tehničkih rešenja kada je reč o mehanici. To se zaista i dogodilo, a Francuzi su uspeli da samo „došminkavanjem” postojećih dizajnerskih rešenja na detaljima dobiju utisak potpuno novog automobila! Lakoća upravljanja je očigledna na ovom modelu

Alu-felne od 17 inča

Estetske promene na osveženoj „laguni III” vidljive su kada se direktno uporede dva automobila. „Laguna” je ostala u okvirima gabarita „stare” verzije, a većina estetskih promena je praktično pozajmljena sa GT verzije - 17-inčne aluminijumske felne u serijskoj opremi dobile su sve verzije nove generacije, kao i par atraktivnih izduvnih cevi na repu. Od GT-a je pozajmljena i šminka, pa sada sve „lagune” imaju zatamnjenu pozadinu svetlosnih grupa, čiju agresivnost potenciraju i kapci, dok je maska dobila i detalje ofarbane u „piano" crno, sa modernim lakom, koji se obilato koristi na automobilima sa RS oznakama, koje priprema Reno sport odeljenje. Na sličan način, pozajmljivanjem najuspelijih aplikacija iz perjanica prethodne verzije, oplemenjen je i enterijer, koji je uz aluminijumske detalje i pomenutu „piano" crnu, dobio i mnogo kvalitetnije ostale materijale koji su sklopljeni u celinu odličnom završnom obradom koja enterijeru daje dodatnu dozu luksuza.

Muzička dvorana

Automobil na našem testu predstavlja sam vrh ponude u Srbiji, s obzirom na to da je stigao u još bogatijem „Bouz" dizajn” paketu opreme, koji podrazumeva opremanje automobila kvalitetnim audio-sistemom renomiranog proizvođača, a koji se prepoznaje i spolja zbog markice na bokovima. Ovaj sistem predstavlja nastavak saradnje koja je započela još 2007. godine, kada je „Reno" prepustio „Bouzu” projektovanje vrhunskih audio-sistema za vrh ponude čitave game modela. „Bouz” sisteme razvija od samog početka kreiranja automobila, pa je tako bilo i sa „lagunom”. Delovi sistema biraju se akustičnom analizom kabine, prema komponentama enterijera, veličini vozila, uglu vetrobranskog stakla" Prema strogim kriterijumima se, tako, došlo do sistema koji u ovoj „laguni” čine: tri zvučnika za visoke tonove, koji su raspoređeni u zadnjim vratima i na instrument-tabli, dva širokopojasna zvučnika u prednjim vratima i „niskotonac” ugrađen u oblogu prtljažnika, gde se nalazi i digitalno šestokanalno pojačalo. Mozak čini „enerdži efišnt”, „bouz” radio CD/MP3 uređaj koji, zajedno sa multimedijalnim sistemom u kojem je i „Karminat Tom 2.0” navigacija i mogućnost telefoniranja preko blu-tut konekcije čini uživanje vozača i putnika kompletnim.

Poseban detalj je „Bouz", radio i MP3 uređaj

Međutim, nisu samo „Bouz” i šminka ti koji razdvajaju nove „lagune” od nešto starijih, identičnih. Novitet je dobio i osavremenjeni upravljački sistem koji, osim, mnogo direktnijeg osećaja na upravljaču, kontroliše zakretanje sva četiri točka, što su doskora pružali samo modeli u GT opremi i „lagune kupe”. Lakoća upravljanja je očigledna, a fascinira i zaokret automobila, koji je, prema fabričkim merenjima, ravan onome na „kliju”! Da podsetimo, „pametni” sistem ispod brzina od 60 km/h zakreće zadnje točkove u suprotnom smeru od prednjih, čime olakšava manevrisanje prilikom okretanja pod većim uglovima. Na brzinama većim od 60 km/h, točkovi zadnje osovine zakreću se u istom smeru kao i prednji, čime se mnogo lakše prate krivine" Novu „lagunu" odlikuje snažan dizel motor

Snažan dizel motor

Pozitivnu ocenu zaslužuje i dvolitarski dCi agregat snage 175 KS, koji sa svojih 360 Nm obrtnog momenta može da bude još elastičniji, samo da mu to dozvoljava šestostepeni automatski menjač, kojim je bio opremljen automobil na testu. U uslovima koji ne zahtevaju bilo kakve sprinteve, već umerena ubrzanja i krstareću vožnju većim brzinama na dugačkim destinacijama, za šta je „laguna” prvenstveno i namenjena, ova kombinacija može da se pokaže kao pun pogodak, posebno zbog potrošnje koja na našem testu nije prelazila sedam litara na sto pređenih kilometara...

„Reno laguna” je jedan od onih modela D-segmenta o kojem razmišljaju i porodični i poslovni ljudi. Prvenstveno zbog komfora i velike upotrebljivosti, ali i sve modernijih motora koji su, osim što su snažniji, sve ekonomičniji. „Reno" ima i filozofiju da kupcima uvek ponudi i neko posebno izdanje u okviru game, pa se kod nove „lagune” pojavila „Bouz” edicija koja u nekim trenucima može da ponudi i zadovoljstvo u vidu utiska boravka u koncertnoj dvorani.

Reno laguna „Bose & Design” dCi 175 Motor4-cilindrični, dizel Zapremina1.995 kubika Snaga127 kW (175 KS) pri 3.750 o/min Obrtni moment360 Nm pri 2.000 o/min Menjačautomatski, 6-stepeni Pogonna prednjoj osovini Dimenzije4.695x1.811x1.445 mm Prtljažnik279 litara Gume215/50 R17 Masa1.595 kg Maksimalna brzina215 km/h Potrošnja:6,3-7,5 l/100 km Cena25.824 evra

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.