Potrošačko društvo zalepilo šljokice i cirkone na jaja

Izvor: RTS, 27.Apr.2019, 19:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Potrošačko društvo zalepilo šljokice i cirkone na jaja

Potrošnja i kićenje tokom Uskrsa pružaju zadovoljstvo, ali je ono kratkog daha. Praznična trpeza je mesto za druženje sa porodicom i prijateljima, uglavnom je bogatija nego inače, ali ni u tome ne treba preterivati, kažu stručnjaci. I teoretičari vere i poznavaoci društva saglasni da se prave vrednosti moraju naći u sebi i bližnjima.
Velika subota je još jedan dan tišine i tuge zbog stradanja >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Isusa Hrista, ali i uvod u uskršnje radovanje zbog poruke da fizička smrt nije kraj života.

Aleksandar Sovilj, sveštenik SPC-a i psihoterapeut, kaže da smrt jeste ušla u ljudsku egzistenciju grehopadom prvog čoveka Adama, ali krsnom uskrslom smrću, Gospod je ljudima otvorio put u carstvo nebesko, u večni život i spasao čoveka i celu tvorevinu.
Uskrsu se podjednako raduju i vernici koji će ga proslaviti posle sedmonedeljnog posta, kao i oni koji u prazniku nalaze tek dobar povod za druženje uz bogatiju trpezu.
Porodica je crkva u malom. Sve što okuplja njene članove da dele emocije i identitet je dobrodošlo.
Prave vrednosti nisu u preterivanju
U redu je da praznična trpeza i dekoracija budu bogatije nego inače, ali ne treba preterivati. I teoretičari vere i poznavaoci društva saglasni su da se prave vrednosti moraju naći u sebi i bližnjima.
Marko Stojanović iz Etnografskog muzeja objašnjava da se u osnovi bilo kojeg iskazivanja pobožnosti traži da nema preterivanja.
"U ovom savremenom društvu, kada smo zaista bombardovani različitim medijskim porukama koje zahtevaju od nas da što više trošimo, to je vrlo teško postići", ističe Stojanović.
Psihoterapeut Zoran Milivojević upozorava da danas postoji totalna propaganda koja nudi raznorazne doživljaje – bilo kroz putovanja, bilo predmete s kojima će se postići neko zadovoljstvo, utisak da više vredimo.
"Onaj pravi put mora svako da pronađe za sebe, bilo da je to hrišćanstvo, bilo da je ono što se danas popularno naziva rad na sebi", smatra Milivojević.
Potrošačko zadovoljstvo je kratkog daha
Potrošačko društvo zalepilo je na uskršnja jaja cirkone, šljokice i sličice junaka pop kulture.
Prodaja luksuzne robe tokom praznika skoči za 60 odsto. Potrošnja i kićenje pružaju zadovoljstvo, ali je ono kratkog daha.
Teške životne probleme, gubitke i bolesti verujući ljudi lakše prebrode, kaže čovek koji je pre svešteničke odore nosio beli mantil u Klinici za psihijatrijske bolesti.
"Berni Sigel je svojoj u knjizi 'Ljubav, medicina i čuda' dokazao i pokazao da je bezuslovna ljubav najjači mogući podsticaj imunom sistemu", ističe Aleksandar Sovilj.
Dobar automobil i skupe cipele mogu da  odvedu na uzbudljiva mesta, ali se tamo teško pronalazi mir. Mir, koji je za čoveka mnogo važniji od sreće. To kažu i duhovnici i lekari.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.