
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 05.Sep.2019, 14:40 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Lučić: Dižemo kvalitet novih serija, želimo da se internacionalizuju
Telekom Srbija će zajedno sa nacionalnim televizijama nastupiti u drugoj polovini oktobra na sajmu u Kanu, gde će na nacionalnom štandu pokušati da internacionalizuje serije domaće produkcije, najavio je danas direktor i koordinator za internet i telekomunikacije u Telekomu Vladimir Lučić.
"Svi smo svesni početka velike produkcije serija, pre svega, inicirane konkurencijom između >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << Telekom Srbije i Junajted grupe, i između nacionalnih kanala", rekao je Lučić Tanjugu na regionalnoj konferenciji o trendovima u telekomunikacijama i medijima - Digital 2019.
On je na panelu "Humanizam i renesansa: Kako je konkurencija medijskih kuća i provajdera doprinela procvatu scene domaćih tv-serija" rekao da će uskoro na Superstar kanalu biti predstavljeni novi glumci i da će mnogim mladim glumcima tek biti data šansa.
"Trend je da imamo nekoliko velikih portala u svetu, a tu su i Dizni, HBO, Epl, Amazon i drugi, koji takođe značajnije ulažu u serije. Videli ste tu cifru od sedam biliona...", kazao je Lučić.
Navodi da je cilj Telekom i televizija da se podigne kvalitet serija i da se one internacionalizuju.
"Taj pokušaj biće već na sajmu u Kanu, treće nedelje oktobra, gde će prvi put biti srpski štand sa serijama, koji ćemo zajedno sa nacionalnim televizijama napraviti. Tako da ćemo sledećih godinu dana probati da internacionalizujemo serije", kazao je on.
Kako kaže, na Superstaru će biti emitovane serije u kojima će biti predstavljeno puno mladih glumaca i Telekom će u saradnji sa televizijama pronaći nova lica i mnogima dati šansu.
"Probaćemo i tu da podignemo kvalitet. Naš plan je da izbacimo desetak serija godišnje. To nisu velika ulaganja, ako se pogledaju ulaganja Telekoma u razvojne planove, ali za ovu industriju jesu velika", naglasio je Lučić.
Takođe, ističe da se svaka serija radi visokom produkcijom, koju na primer zahteva HBO i slično, i dodaje da ni na domaćem tržištu niko neće da gleda domaće serije niske produkcije, s obzirom da mladi gledaju preko interneta strane serije visoke produkcije.
"Mogu da najavim jednu fenomenalnu seriju - 'Dug moru', koja kreće 6. oktobra na Superstaru, a to je drama. Bili smo prepoznati po krimi serijama", dodao je Lučić.
"Digital Samit" o platformama za gledanje filmova i društvenim mrežama
Direktor Color Press Grupe Robert Čoban rekao je danas da šesti "Digital Samit" koji se održava u Beogradu okuplja oko 1.000 posetilaca i 100 panelista koji će danas i sutra govoriti o tradicionalnim medijima, različitim platformama za gledanje kao što su Netflix i HBO, ali i o društvenim mrežama i njihovom uticaju.
Čoban je podsetio da je samit danas otvorio ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Zoran Đorđević i da je govorio američki ambasador Kajl Skat, dok će se sutra obratiti ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić, kao i ambasadori Rumunije i Indije.
Rumunija i Indija su, kaže, na globalnom nivou najnaprednije zemlje kada je reč o IT sektoru, odnosno njihovi stručnjaci su najbolji u svetu.
Kada je reč o napretku Srbije, Čoban kaže da je, prema aktuelnim podacima, budžet za filmove u 2019. godini čak jedanaest puta veći u odnosu na 2012. godinu, te da su filmski radnici, glumci, scenaristi, kamermani uposleni unapred tri, četiri godine i da nemaju slobodne termine.
"To je zaista dobro, uspeli smo nekim zakonskim odredbama da privučemo veliki broj stranih filmadžija i da konkurencija provajdera, novih igrača na tom tržištu, pre svega mislim na Junajted mediju i Telekom stvori možda neku hiperprodukciju. Videćemo da li će biti dovoljno gledalaca, kažu da se trenutno u Srbiji snima čak 25 domaćih serija", rekao je Čoban za Tanjug.
Kada je reč o Color Press Grupi i digitalizaciji, Čoban podseća da su oni počeli kao kompanija iz tradicionalnog miljea, a da su svoje magazinske brendove, većinu njih, kada je internet postao važan, preneli i na portale.
"Uz portale tu su i kanali na društvenim mrežama, kanali na YouTube, a istovremeno smo shvatili da ljudi u digitalnom dobu imaju čak još veću potrebu da se druže, da postave pitanja, da zajedno popiju kafu, da imaju neku vrstu interakcije. Mislim da je to treća platforma - konferencije, manifestacije i sve 'žive stvari' koje su nama važne", rekao je Čoban.
Ovogodišnji Digital 2019. okupiće, u beogradskom hotelu Metropol, najznačajnija imena iz ovih oblasti iz celog regiona kao i brojne goste iz inostranstva.
Digital je konferencija na kojoj učestvuju direktori telekoma u regionu i to je jedini skup koji okuplja prve ljude vodećih operatera: MTS, VIP, Telenor, Deutsche Telekom, Orion, Mtl Bugarska, Telekom Slovenia
Učestvuje veliki broj gostiju iz inostranstva, a biće organizovani i B2B sastanke sa potencijalnim partnerima.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...