Izvor: Blic, 28.Jan.2008, 10:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Žene u Rusiji glavna meta duvanskih industrija
Broj pušača u Rusiji više se nego udvostručio posle raspada Sovjetskog Saveza. Naučnici sa Univerziteta u Batu u Engleskoj rekli su da se iza skoka krije strategija duvanskih firmi koje „agresivno ciljaju" na žene kao na svoje najveće mušterije.
Istraživači su punih 11 godina pratili navike 7.000 ljudi i otkrili da je 1992. među ženama bilo sedam odsto pušača dok ih je 2003. bilo već 15 odsto, kaže se u izveštaju časopisa „Tobako kontrol".
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
Kompanija „Britiš ameriken tobako" istakla je da se to povećanje objašnjava time što Rusi imaju više novca za kupovinu cigareta. Istraživački tim, tvrdi da se u prošlosti cigarete nisu ni reklamirale u Sovjetskom Savezu. Ali kada se zemlja raspala, nacionalizovana duvanska industrija je propala i dozvolila svetskim duvanskim kompanijama da reklamiraju svoje proizvode. Naglašava se da su se te kompanije „raspojasale" i da je već sredinom '90-ih polovina bilborda u Moskvi i dve trećine plastičnih kesa u zemlji reklamirala cigarete.
Dr Ana Gilmor, vođa istraživanja, naglašava: „Nema sumnje da je marketinška taktika 'Filipa Morisa’, 'Britiš ameriken tobakoa’ direktno odgovorna za ovo veliko povećanje broja pušača u Rusiji, s katastrofalnim posledicama po zdravlje stanovništva. „Filip Moris" nije komentarisao zaključke istraživanja.