Poljska priznala odgovornost za katastrofu

Izvor: Vostok.rs, 23.Jan.2011, 22:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Poljska priznala odgovornost za katastrofu

23.01.2011. -

Odgovornost za katastrofu Tupoljeva-154 poljskog predsednika Leha Kačinjskog snose piloti tog aviona, koji su pod pritiskom visokih putnika pokušali da ateriraju na aerodromu kod Smolenska uprkos upozorenjima dispečerske službe. Ove nedelje posle objavljivanja bez presedana od strane Međunarodnog avijacionog komiteta detaljnih pregovora dispečera i posade aviona poljska strana se složila sa zaključcima MAK i međunarodnih eksperata o uzrocima udesa.

Sve >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << je počelo od referata poljske državne komisije za istragu uzroka katastrofe na čelu sa šefom MUP Ježijem Milerom. Ustvari, članovi komisije su osporili konačni referat MAK, u kojem se govorilo o nepoštovanju od strane pilota tog aviona normi bezbednosti, što je prouzrokovalo katastrofu. Poljska strana je tvrdila da su dispečeri aerodroma Smolensk-Severni bili pod pritiskom, te nisu pružili podršku posadi aviona u teškim meteorološkim uslovima, što je omogućilo udes. To je nateralo MAK da iskoristi krajnju meru te objavi pregovore dispečera i posade, na kojima piše da ne podleže razglašavanju. Taj dokument je striktno pokazao: dispečeri su upozoravali posadu o teškim uslovima za prijem aviona i više puta predlagali da napravi drugi krug. Upozorenja su bila ignorisana.

U skladu sa međunarodnim pravilima ruski dispečeri nisu imali pravo da zabrane sletanje aviona sa visokim gostima, odluku o sletanju je usvajao komandant posade.

Izjave poljske strane o pritisku na ruske dispečere su takođe neosnovane. Šef tehničke komisije MAK Aleksej Morozov je saopštio da su sve snimke pregovora dispečerske službe analizirali nezavisni eksperti i predali poljskoj strani. Oni svedoče – dispečerska služba je delovala samostalno, bez ikakvih naloga spolja.

Referat poljske državne komisije nije naveo bitne detalje, koji bi mogli da svedoče da su ruski dispečeri svesno doveli posadu u zabludu. U to je ubeđen sekreatar Poljskog avijacionog saveta, inženjer Tomaš Hipki.

Oni su pružali poljskoj posadi samo podatke sa aparata. Odluku o sletanju je mogla i morala da usvoji poljska strana.

Posle referata državne komisije u Sejmu Poljske je istupio premijer Donald Tusk. On je rekao da verzije poljske opozicije o planiranoj terorističkoj akciji ili ubistvu, koji su rezultirali katastrofom aviona i smrću predsednika Poljske Leha Kačinjskog i još 95 ljudi, nisu osnovane.

Izjave poljskog premijera su upućene predstavnicima opozicije, koji koriste katastrofu kod Smolenska radi političkih ciljeva. Za njih je udes aviona deo predizborne kampanje. Tusk je istakao da oni, koji ističu verzije o planiranoj katastrofi, imaju za cilj ne da saznaju istinu, već dobiju neprijatelja na međunarodnoj sceni. Poljski premijer smatra takvo ponašanje nedopustivim.

Posle objavljivanja pregovora dispečera u Poljskoj se glasnije čuju glasovi u podršku referata MAK. Savetnik predsednika republike Roman Kuznjar je izjavio da su dispečeri sve do kraja pokušavali da upozore posadu, ali je ona preduzimala akcije, koje su vodile katastrofi. U petak je zvanični predstavnik Poljske u MAK Edmund Klih je priznao da je do udesa došlo krivicom poljske strane.

Izvor: Golos Rossii, foto: © Foto: Svetlana Kalmыkova/«Golos Rossii»

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.