Otvoreno nebo za strane investitore

Izvor: Vostok.rs, 21.Apr.2011, 10:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Otvoreno nebo za strane investitore

21.04.2011. -

Stranci mogu povećati svoj udeo u ruskim kompanijama, koje se bave avionskim saobraćajem. Vlada razmatra unošenje ispravki u Vazdušni kodeks RF. Ukoliko one budu odobrene, stranci će steći pravo da poseduju kontrolni paket akcija u domaćim aviokompanijama. Po mišljenju stručnjaka, ovakva praksa ne sme biti jednostrana.

Inicijativa za unošenje ispravki u član 61 Vazdušnog kodeksa potiče od Federalne antimonopolske službe (FAS). Činovnici ovo objašnjavaju >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << potrebom za usklađivanjem dokumenta sa zakonima o inostranim investicijama. Ovaj dokument dozvoljava strancima da poseduju kontrolni paket akcija (preko 50 procenata) u domaćim kompanijama. Međutim, Vazdušni kodeks udeo inostranih investitora ograničava na 49 procenata.

Stručnjaci ističu da će namera vlade pomoći razvoj ruskog tržišta avioprevoza. Pre svega, zbog optimizacije parka aviona, izjavio je u intervjuu za „Glas Rusije" načelnik analitičke službe agencije „Aviaport" Oleg Pantelejev:

Očigledno je da je rusko tržište prilično privlačno. Ako ispravke budu usvojene, to će ozbiljno uticati na tržište avio saobraćaja. Kako pokazuje praksa, aviokompanije koje započinju biznis koristeći strane investicije, startujući na tržištu čartera, postižu dobre rezultate i dobar udeo na tržištu.

Trenutno udeo, blizak kontrolnom, u ruskom avioprevozniku poseduje američki investicioni fond „Indigo Partners" (Indigo Partners). Njemu pripada 49 procenata kompanije „Avianova". Međutim, mnoge inostrane kompanije postaju suvlasnici ruskih prevoznika zaobilazeći važeće zakone, ističe glavni urednik internet-portala „Avia.ru" Roman Gusarov:

Može se navesti primer turskih turističkih oepratera, koji kupuju avione i predaju ih na korišćenje ruskim aviokompanijama radi dovoženja ruskih turista. Aviokompanije, koje učestvuju u takvim projektima, pokazuju značajan porast protoka putnika, obima prevoza. Najizrazitiji je primer „Orenburških aviolinija". Aviokompanija je danas jedan od najvećih prevoznika u Rusiji upravo zahvaljujući svom turskom partneru.

Ipak, mnogi analitičari ističu da ruska inicijativa za proširenje prava inostranih investitora na avionskom tržištu ne sme biti jednostrana. Na primer, Evropa se još uvek plaši da dozvoli Rusima da ulažu kapital u njene prevoznike, kaže Oleg Pantelejev:

Važno je da otvaranje mogućnosti za veće investicije u ruske aviokompanije bude praćeno sličnom liberalizacijom u drugim zemljama, da ruski biznis nema prepreke za kupovinu aviokompanija u Evropi i drugim regionima. Svojevremeno su privatizovane češke i austrijske aviolinije i na konkursima su učestvovali ruski igrači. Ali, bezuspešno. Postojeća ograničenja čine učestvovanje ruskih kompanija u takvim projektima mnogo manje privlačnim.

U slučaju da ispravke Vazdušnog kodeksa Rusije budu usvojene, efekat porasta konkurencije u sferi avioprevoza biće pozitivan, i to pre svega za putnike, rezimiraju eksperti.

Izvor: Golos Rossii, foto: ru.wikipedia.org/Vasiliy Tatarinov /cc-by-sa 3.0

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.