Izvor: RTS, 26.Sep.2021, 08:51

Trka za Veliku nagradu Rusije ili rat iscrpljivanja

U godini u kojoj smo konačno dobili dobru vest. – da se od 2023. godine Velika nagrada Rusije seli na novu stazu u okolini Sankt Petersburga – dosadni autodrom u Sočiju je, uz malu pomoć kiše, makar na kvalifikacijama konačno proizveo neko uzbuđenje pa ćemo tako danas, nakon punih 18 godina na prve tri startne pozicije ponovo videti Meklaren, Ferari i Vilijams.
Kada se to poslednji >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << put dogodilo - na Nirburgringu 2003. godine - svet je izgledao dosta drugačije. Nokia je suvereno vladala tržištem mobilnih telefona, Sadam Husein Irakom a Lens Armstrong Tur de Fransom i nismo imali pojma šta su to iPad, Uber ili Airb'n'b.

Neke stvari se doduše nisu baš toliko promenile - Kristijano Ronaldo je i tada igrao za Mančester junajted a taj Meklaren je na pol poziciju, ispred braće Šumaher, postavio Kimi Raikonen - ali svet Formule 1 i te kako jeste i na naše oči nastavlja da evoluira.
Istina, koliko god da su Noris, Sainc i Rasel juče bili impresivni, bilo bi naivno očekivati da će podijum posle današnje trke biti jednako zanimljiv kao i posle kvalifikacija - Hamilton u još uvek dominantnom automobilu ipak startuje kao četvrti - ali ako se setimo da su u poslednjih 12 meseci pobede beležili AlfaTauri, Rejsing point (današnji Aston Martin), Alpin i Meklaren jasno je da o ishodu svake trke više ne odlučuju samo dosadašnji hegemoni, Mercedes i Red bul.
I to je upravo ono što ovogodišnji šampionat čini najlepšim još od vremena kada su Ferari i Meklaren krajem prve decenije ovog veka dve godine zaredom odluku o tituli rešavali u poslednjoj trci.
Sedam godina smo čekali da neko ozbiljno izazove Mercedes, a kada je Verstapen konačno dobio automobil u kojem to može da učini, u retrovizorima vodeća dva tima su se odjednom pojavili i vremenom postaju sve bliži neki novi klinci. Lando Noris, Džordž Rasel, Šarl Lekler, Pjer Gasli, Esteban Okon i Karlos Sainc su lepa budućnost Formule 1, te uz veterane Fetela, Alonsa i Rikarda, pa i povremene bljeskove Lensa Strola sve ozbiljniji protagonisti ovog uzbudljivog šampionata.

Koji je na Monci dobio novi zaplet, kada je još jedan - svakako ne i poslednji - sudar dva jedina pretendenta na ovogodišnju titulu, baš kao i posle Silverstona, ostavio puno prostora za različite interpretacije onoga što se dogodilo u šikani Retifilio. Odluka sudija da je ovoga puta krivica za sudar „pretežno" na Maksovoj strani na kraju i nije toliko bitna - kao rezultat kontakta obojica su u Italiji ostala bez bodova a Verstapenova kazna od tri startne pozicije na narednoj trci je praktično obesmišljena odlukom Red bula da Holanđanin u Rusiji dobije novi agregat - ali ono što jeste bitno je sada već jasno postavljena pozornica za naredne duele.
Tokom prethodnih sedam godina otkako se pojavio u karavanu Formule 1, Verstapen je svoj raskošni talenat čvrsto umotao u „skloni se ili ćemo se sudariti" pristup, baš kao što su to nekada radili prvo Sena a zatim i Šumi. I imao puno uspeha.
U istom tom periodu, sedeći u dominantnom automobilu, Hamilton nije tako često bio na meti Maksovih drskih poteza, a čak i kada bi se i našao u takvoj situaciji, nije imao razloga da rizikuje i igra sa njim igru „kukavice" jer Holanđanin nikada nije predstavljao pretnju u borbi za titulu.
Ove godine, kada Maks ne samo da jeste pretnja, već možda zahvaljujući automobilu koji vozi i blagi favorit (odnos pol pozicija je 8-3 za Holanđanina) Britanac je morao da promeni pristup i sada je jasno da se po cenu kontakta neće povlačiti pred mlađim izazivačem.

Što nas vraća u kasne '80-e prošlog veka i notorne duele Sene i Prosta prilikom kojih je ponašanje na stazi i jednog i drugog gotovo isključivo bilo uslovljeno pozicijom u generalnom poretku. Na kraju su obojica osvojili po jednu titulu ali je u oba slučaja ostala ružna senka nedostojna velikih šampiona.
Ni Hamiltonu ni Verstapenu tako nešto nije potrebno, ali čak ni šefovi njihovih timova ne veruju da je buduće incidente moguće izbeći. Toto Volf je to odlično sumirao: „Mislim da obojica jako dobro znaju šta rade. Da su obojica želela da izbegnu sudare, bilo bi manje sudara. Ako obojica ne izbegavaju kontakt zato što misle da je u redu ne ostavljati prostora onom drugom, imaćemo ih još".
Srećom, verovatno ne i u Rusiji gde će Maks usled promene agregata krenuti sa začelja, pa bi na obali Crnog mora fokus ovog vikenda mogao da bude na budućim zvezdama Formule 1, dok ćemo za nastavak rata iscrpljivanja dvojice asova koji se bore za titulu morati da sačekamo bar do Turske.
Pogledaj vesti o: Nokia

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.