Bogataši između dve vatre

Izvor: Politika, 13.Jan.2008, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Bogataši između dve vatre

Svet sportskog marketinga je skoro celu proteklu dekadu učio od NBA i – lekcija je naučena. Stručnjaci su pravilno predvideli da su platežno najmoćniji "navijači" sa svih meridijana sve zasićeniji luksuznim ložama iz kojih posmatraju takmičenja i da su im potrebna nova uzbuđenja. U njihovom svetu novac je najmanji problem, ali je problem postalo to kako svima ostalima pokazati društveni status. Uz to, gledanje događaja sa "kilometarske" udaljenosti, bez obzira na sav prateći sjaj posebno >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << napravljenih prostorija, lišeno je i adrenalinskog naboja neposrednih učesnika na terenu.

Ono što je, pored ostalog, doprinelo globalnom širenju NBA, jesu tzv. holivudska mesta, sedišta nepun metar udaljena od centra zbivanja. Džek Nikolson, Dajana Kenjon, Spajk Li, Dajana Ros i mnogi drugi džet-set "pioniri" postali su i neka vrsta zaštitnog znaka najjače košarkaške lige na svetu.

Stopama NBA krenuli su i hokejaši (NHL). Za one iz kategorije "ima se, može se" rukovodstvo Boston Bruinsa smislilo je doživljaj pun "krvi i znoja".

U uskom prostoru između dve ekipe, uz samu ledenu ploču, smeštene su četiri drvene stolice. Taj prostor rezervisan je za bogataše željne da se nađu između dve vatre.

U današnjem svetu profesionalnog sporta ništa nije jevtino: po ceni od 5.000 dolara prodaje se 12 karata, s tim da posle svake trećine publika može i da se rotira. Za vreme duela nije moguće otići do toaleta, jer bi posetioci morali da prođu pored klupa na kojima sede igrači. Ali je zato u cenu uračunat prevoz do dvorane limuzinama ili je obezbeđen parking (ako se koristi sopstveni prevoz) pored automobila igrača. Podrazumevaju se i večera, VIP propusnice do svlačionica i razgovor sa hokejašima posle nadmetanja.

U Los Anđelesu su na bejzbol utakmicama smislili posebna sedišta uzdignuta oko metar od zemlje, tačno u nivou očiju hvatača lopti. Do njih se dolazi specijalnim liftovima, a ceo prostor je zaštićen rupičastom žičanom ogradom, da slučajno neko od onih sa dubljim džepom od udara loptice ne bi nastradao.

U auto-trkama NASKAR iznad nekih staza na visini od osam metara napravljeni su stakleni mostovi, tako da gledaoci imaju utisak da visokooktanske urlajuće mašine idu pravo na njih. Da se "sirotinja raja" ne doseti, polovinu ulaznica dobijaju pravi navijači koji tako sede rame uz rame sa poznatima.

I NBA je još više usavršila načine da "društvenom kremu" omogući utisak da su i oni u središtu događanja. Tako su u dvorani Nju Džersija, ekipi našeg Nenada Krstića, smanjili prostor za novinare da bi uz klupe sa domaćim i gostujućim timom, tik uz aut liniju, dobili još dva reda za sedenje sa ukupno 16 stolica.

Cena mesta u prvom redu je 1.750, a u drugom 1.500 dolara po meču. Ali da bi neko uopšte i mogao da kupi godišnju ulaznicu, prvo mora da plati "članarinu" 37.000 dolara, što onda dovodi do cifre od 114.500 i 91.000 dolara za celu sezonu. Na tim mestima sede "novokomponovane" američke parajlije poput repera Džej Zija (manjinski vlasnik Netsa), pevačica Bjonsi i Kjare, super modela Tajre Benks, itd.

U kompletu sa mestima "vidim i viđen sam" ide i luksuzni salon napravljen u prostoru nekadašnje svlačionice sav u koži, sa nekoliko TV plazmi, posluženjem i privatnim kelnerom, kao i mogućnost da se u dvoranu uđe i izađe zajedno sa igračima.

Prosečna cena ulaznice u NBA u sezoni 2007/08. iznosi 48,83 dolara i u odnosu na prošlogodišnji šampionat povećana je za 3,6 odsto. Najskuplje karte imaju već šestu godinu uzastopno Lejkersi Vladimira Radmanovića sa 89,24 dolara (povećanje od 4,5 odsto), a najjevtiniji je Nju Orleans Predraga Stojakovića sa 24,58 dolara.

I porodični odlazak na susrete "jezerdžija" sa potrošenih 453,95 dolara najskuplji je u ligi (prosek je inače 281,90 dolara). Za te novce dobiju se četiri ulaznice prosečne cene, dva mala piva, četiri bezalkoholna pića, četiri hot-doga, parking za jedan automobil, dva programa i dve kape.

Da ipak koliko toliko misle i na običnog čoveka NBA klubovi su dokazali tako što će 2007/08. u opticaju biti više od milion ulaznica po ceni od pet do 10 dolara. Jeste da je pod svodovima dvorana, iz ptičije perspektive, teško razlikovati i boju dresova, ali u profesionalnom sportu pravilo "koliko para, toliko muzike" je najizraženije...

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.