Šestoro u pritvoru zbog nesreće kod Kaštela

Izvor: Politika, 28.Jul.2009, 22:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šestoro u pritvoru zbog nesreće kod Kaštela

Sve upućuje da je tešku železničku nesreću izazvala neodgovarajuća hemikalija za prskanje korova na pruzi zbog koje je voz izleteo na nizbrdici

Od našeg stalnog dopisnika

Zagreb, 28. jula – Od juče privedenih osam osoba u pritvoru je zadržano šest pod sumnjom da su odgovorni za tešku železničku nesreću na pruzi Zagreb–Split, u kojoj je u petak kod Kaštela poginulo šest putnika, dok je 55 povređeno. Zadržani su Ivan Medak, direktor >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << poslova ekologije i zaštite HŽ-a, Drago Ivanković, šef zaštite od požara HŽ-a, Drago Rogulja, šef zaštite od požara u splitskom HŽ-u, Ivan Tomašković, vlasnik firme „Intrejd” koja je uvezla spornu hemikaliju za uništavanje korova na pruzi, Jozo Bazina koji je obavio prskanje pruge protiv korova i Branko Tišljar njegov poslovni partner.

Iako istraga još nije završena ono što kroz razne izvore dopire do javnosti ukazuje na to da je glavni uzrok ove teške nesreće nestručna upotreba neodgovarajuće hemikalije za prskanje korova na pruzi, koja je bila naneta neposredno uoči nailaska nagibnog voza koji je zbog nje na velikoj nizbrdici kod Kaštela naglo ubrzao na klizavim šinama i kako mu kočnice nisu mogle pomoći, izleteo sa pruge.

Da stvar bude neobičnija, na pruzi je otkrivena neka žuta smolasta hemikalija za koju ni stručnjaci ne znaju o čemu se radi, a dostavljena je iz centralnog skladišta HŽ-a, što samo potvrđuje da se radi o sredstvu koje uopšte nije testirano pre upotrebe. Utvrđeno je takođe da baš sada prvi put za prskanje korova (mora se uništavati da ga ne bi zapalile iskre prilikom kočenja na nizbrdici) nije korišćen uobičajeni specijalni hemijski voz koji ima uređaje za precizno nanošenje hemikalije da se ne bi špricalo i po šinama, već je to urađeno s prskalicom koju je u tu svrhu izradio i izvršio prskanje privatni preduzetnik Branko Tišljar, koji inače nije osposobljen za takav posao.

Uz sve to, posao uništavanja korova na pruzi dobio je Jozo Bazina, tast Ivana Tomaškovića, koji uopšte nema kvalifikacije za takve poslove, a hemikalija je nabavljena ne kod nekog stručnog proizvođača već preko dobavljača pseće hrane, kako je to posle nesreće izjavio predsednik Stjepan Mesić.

Po svemu sudeći, glavnu ulogu imala je materijalna korist pojedinaca na šta ukazuje i podatak da je konkurs za nabavku ovog protivpožarnog sredstva poništen četiri puta, dok na kraju HŽ nije odabrao najgoreg ponuđača. O tome Aleksandar regent, direktor riječke firme koja je odbijena na tom konkursu, u „Jutarnjem listu” danas kaže:

„Ima tu posla i za policiju i USKOK, jer je konkurs raspisivan četiri puta. U sva četiri navrata izabran je najskuplji ponuđač, a u dva navrata ispadali su njihovi ’puleni’ zbog formalnih propusta pa je konkurs ponavljan. U HŽ-u su očito hteli nekoga progurati”.

Zato se u javnosti sve češće postavlja pitanje zašto je privođenje odgovornih za krvavu nesreću kod Kaštela sprovedeno na tako niskom nivou, kada je očito da se odgovornost proteže i do vrhova Hrvatskih železnica.

R. Arsenić

[objavljeno: 29/07/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.