Zašto su prozori u avionu okrugli

Izvor: Mondo, 27.Jan.2016, 14:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zašto su prozori u avionu okrugli

Da li ste se ikada zapitali zašto su prozori u avionu okrugli, a ne četvrtasti? Nije reč o vizuelnom izgledu, postoji mnogo važniji razlog za to.

Komercijalni letovi su popularizovani sredinom 20. veka, a putnički avioni počeli su da lete na sve većim visinama, kako bi uštedeli novac jer se tada troši manje goriva - na većoj visini je manja gustina vazduha, a da bi putnici preživeli na ovoj visini, kabina mora da bude pod pritiskom.

Da bi to bilo moguće, putnička >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << kabina mora da bude cilindričnog oblika, kako bi podržale unutrašnji pritisak, a prozori moraju da budu Možda ne znate, ali u prvim putnički avionima su bili standardni, četvrtasti, što je bila loša odluka. "Ako postoji ugao, postoji i slaba tačka", objašnjavaju stručnjaci. "Prozori koji imaju četiri ugla su potencijalne slabe tačke, koje povećavaju šanse da se avion sruši zbog vazdušnog pritiska."

Inače, 1953. godine su se srušila dva aviona, a ispostavilo se da je razlika između pritiska u kabini i spoljašnosti dovela do blagog širenja aviona, zbog čega se materijal od kojeg je avion napravljen "rasteže", dok na kraju bukvalno ne pukne.

Srećom po nas, dizajneri su pronašli rešenje prilično brzo - orkugli prozori regulišu razliku u pritisku i sprečavaju rastezanje materijala.



Izvor: YouTube

Nastavak na Mondo...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.