Usvojen zakon o oglašavanju

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 27.Jan.2016, 09:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Usvojen zakon o oglašavanju

BEOGRAD – Juče je Skupština Srbije usvojila Zakon o oglašavanju i o informacionoj bezbednosti

Zakon predviđa da će alkoholna pića sa manje od 20 odsto alkohola ubuduće moći da se reklamiraju u elektronskim medijima od 18 do šest sati ujutru, a sa većim procentom alkohola od 23 do šestu ujutru.

Reklamiranje pića koje sadrži do 20 odsto alkohola biće dozvoljeno i na javnom prostoru, na mestu koje je udaljeno najmanje 100 metara vazdušnom linijom od najbliže tačke >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << kompleksa predškolske, školske, zdravstvene ili ustanove namenjene maloletnicima, na prevoznim sredstvima, osim sredstava javnog prevoza.

Usvojeni zakon postavlja minimalna, transparentna i objektivna merila za sve učesnike u tom procesu, a njime se, pored ostalog, zabranjuje obmanjujuće oglašavanje, oglašavanje koje sadrži prikaz maloletnika u opasnoj situaciji, oglašavanje koje neposredno poziva maloletnike na kupovinu roba ili usluga ili da to zahevaju od svojih roditelja, zabrana reklamiranja mleka, druge hrane i pića za odojčad do šest meseci i pribora za njhovo korišćenje.

Propisano je i da u okviru jednog punog sata emitovanog programa komercijalnih pružalaca medijske usluge, TV oglašavanje i TV prodaja ne mogu zauzimati više od 20 odsto vremena, a za programe ustanove javnog medijskog servisa i pružaoce medijske usluge civilnog sektora više od 10 odsto.

Prenosi međunarodnih sportskih događaja od nacionalnog značaja posredstvom ustanova javnog medijskog servisa mogu da se prekidaju najduže devet minuta po satu, s tim da ukupno emitovanje TV oglašavanja i TV prodaje može trajati najduže 10 odsto od ukupno dnevnog emitovanog sportskog programa.

Propisano je i da je oglašavanje na plakatu koji se postavlja na javnoj površini dozvoljeno ako je javna površina za postavljanje plakata aktom jedinice lokalne samouprave određena za te namene ili ako je za postavljanje plakata na javnoj površini potrebna dozvola jedinica lokalne samouprave, po pribavljanju te dozvole.

Za one koji krše odbredbe zakona predviđena je kazna od 300.000 do dva miliona dinara.

Poslanici su izglasali i Zakon o informacionoj bezbednosti koji predviđa obrazovanje Nacionalnog centra za prevenciju bezbednosnih rizika u informaciono-komunikacionim sistemima i Tela za koordinaciju poslova informacione bezbednosti kao koordinacionog tela Vlade Srbije.

Nacionalni centar prikuplja i razmenjuje informacije o rizicima za bezbednost informaciono-komunikacionih sistema i u vezi s tim obaveštava, upozorava i savetuje lica koja upravljaju tim sistemima, kao i javnost.

Zakon, pored ostalog, predviđa i obaveze i odgovornost operatera informaciono-komunikacionih sistema u slučaju kada su određene aktivnosti u vezi sa tim sistemom poverene trećim licima, kao i obavezu obaveštavanja nadležnih organa o incidentima koji mogu da imaju značajan uticaj na narušavanje informacione bezbednosti.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.