Snažan rast prihoda svih poslovnih segmenata Atlantic Grupe

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 25.Apr.2023, 16:57

Snažan rast prihoda svih poslovnih segmenata Atlantic Grupe

Pod uticajem značajnih poskupljenja u širokom spektru poslovnih aktivnosti, dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 12,2 odsto i iznosi 20,9 miliona evra, dok je neto dobit u prva tri meseca smanjena za 20,4 odsto i iznosi 9,6 miliona evra.

Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distributivnim područjima te na svim važnijim tržištima. Cene sirovina i pakerskog materijala, logističkih i drugih >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << usluga i energenata su i dalje na visokom nivou što je, kao što smo i najavili, uticalo na profitabilnost, a pad profitabilnosti delomično je ublažen optimizacijom internih resursa, te povećanjem prodajnih cena proizvoda. Uz snagu naših brendova i ljudi, operativnu efikasnost, kao i uz ulaganja u digitalizaciju, modernizaciju i održivost poslovanja spremni smo za dalji rast”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.

Slatko i slano, Pića i Kafa prednjače u rastu

Najveći rast od 34 odsto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, i to pod uticajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti te bolje cenovne pozicije proizvoda u odnosu na konkurenciju. Sledi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 23,8 odsto, te SPP Kafa, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 14,5 odsto. Među distributivnim područjima prednjače Srbija s rastom od 24 odsto i Hrvatska s rastom od 20 odsto.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi učestvuju s 27,1 odsto, Farmacia čini 9,4 odsto, dok vlastiti brendovi čine 63,5 odsto prihoda od prodaje. Kafa se sa učešćem od 20,1 odsto u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.

Saradnja sa Podravkom i novi predsednik NO-a

Krajem marta, Atlantic Grupa je sa Grupom Podravka dogovorila saradnju u Sjedinjenim Američkim Državama i Austriji. Dve kompanije uvele su jedinstvenu praksu uzajamne izvozne podrške, koja podrazumeva da će Atlanticova distributivna kompanija u Austriji osigurati podršku plasmanu Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, a istovremeno će Podravka putem svoje kompanije u SAD-u plasirati Atlanticove proizvode na tržište SAD-a. Cilj ove saradnje je maksimizirati međusobne sinergije osnaživanjem plasmana proizvoda obe kompanije i podizanjem prepoznatljivosti njihovih  brendova, koristeći razvijenu poslovnu mrežu i tržišne pozicije koje Atlantic i Podravka imaju na ovim tržištima.

Od važnijih korporativnih događanja treba istaći izbor dosadašnjeg člana Nadzornog odbora Zorana Vučinića na mesto predsednika NO, dok dosadašnji predsednik Zdenko Adrović u radu ovog tela nastavlja da učestvuje kao član. Zoran Vučinić globalno je dokazani poslovni lider sa više od tri decenije dugom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje, primarno u globalnim operacijama korporacije The Coca-Cola Company.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.