Slovenija: Oglašivač 2022. godine je Mercator

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 27.Maj.2023, 15:01

Slovenija: Oglašivač 2022. godine je Mercator

Nagradu Oglašivač godine 2022 uručiće predstavnici rukovodstva SOZ-a na svečanom zatvaranju 32. SOF-a u četvrtak, 15. juna 2022. godine u Portorožu.

Kontinuiranim razvojem poslovanja, Mercator dosledno gradi snagu svog brenda i na taj način učvršćuje svoju poziciju na tržištu i pozitivnu percepciju u očima korisnika na duži rok. Prateći trendove i odgovarajući na izazove vremena, uspešno održava i relevantnost svog brenda. Sve komunikacione aktivnosti kreira kroz >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << prizmu arhetipa brenda – to je arhetip konektora i na taj način spaja svoje korisnike, partnere i zajednice kroz projekte. Izgradnja diferencijacije brenda, prilagođavanje tržištu i višekanalni pristup ključni su fokusi koje Mercator efikasno prepliće u svojoj poslovnoj, marketinškoj i komunikacijskoj strategiji.

U 2022 Mercator je dodatno unapredio svoje komunikacione aktivnosti. U reklamnoj kampanji sa porukom „Kad sedimo za istim stolom, uvek smo u najboljem društvu“, u svetlu postpandemijskog perioda, povezao je protagoniste slovenačke sportske, medijske, kulinarske i kulturne scene. Od povezivanja na simboličnom nivou, prešao je na konkretne akcije – do povezivanja celokupnog domaćeg održivog lanca ishrane u projektu „Svaka vaša kupovina je bitna” sa komunikacijama o konkretnim brojevima kupovine najvećih količina proizvoda od domaćih uzgajivača, zadruga i proizvođača, koje na policama nudi svojim korisnicima. Pravim kreativnim pristupom dodatno je učvrstio percepciju o najboljem dobavljaču domaćih proizvoda. Lokalne zajednice i osnovne škole širom Slovenije već četvrtu godinu zaredom povezuju se u projekat Mali gazda Slovenije.

Mercator je i 2022. godine pratio inicijativu SOZ-a o održivom poslovanju i kreirao jedinstvene projekte „Reciklirani plakati“ i „Plakati koji čiste vazduh“ u vezi sa najvećim provajderima spoljnog oglašavanja, koji pokazuju održivi pravac buduće integracije partnera u potrazi za održivim reklamnim rešenjima. Projekat sopstvenog brenda Lumpi sa već dobro poznatom belom ambalažom takođe je bio održivo orijentisan. Mercator je napravio još jedan korak napred u svom promotivnom pristupu i fokusirao se na personalizaciju po meri korisnika i ojačao svoje višekanalno prisustvo – u prodavnici, onlajn, u aplikaciji, na kartici i sa sopstvenom platformom sadržaja M soeska.

Brojne reklamne nagrade dobijene u protekloj godini upotpunjuju priču o uspešnom brendu, koji sledeće godine ulazi u 75. godinu rada na slovenačkom tržištu.

Viktorija Radojević Mavrič, direktorica marketinga, po dobijanju nagrade je istakla: „U svom radu fokusirani smo na stvaranje koristi za sve naše stejkholdere, a ključ svih naših projekata je integracija. Veoma smo srećni što nas struka prepoznaje kao dosledne, kreativne i inovativne. Pogotovo što su vremena za našu industriju veoma izazovna. Biti oglašivač godine dva puta zaredom je posebno priznanje koje ne shvatamo olako. To je velika čast i velika odgovornost. Za svakog od nas. Zbog toga ćemo i dalje nastojati da kreiramo ne samo nove pogodnosti za korisnike, već i nove vrednosti i prednosti brenda Mercator.”

Andreja Zadnik Andoljšek, direktorica sektora marketinških komunikacija, dodaje: „Ukazano priznanje je odličan podsetnik za godinu jubileja u koju Mercator ulazi, a ujedno je i pozitivan podsticaj za njegov dalji razvoj. Višeformatnim pristupom pristupačni smo i praktični, a novim rešenjima u pravcu personalizacije još više smo bliži aktuelnim zahtevima i očekivanjima naših korisnika. Involviranost u okruženje u kojem poslujemo i otvorenost za saradnju sa širokim spektrom partnera snažno su utkani u DNK našeg brenda. Ovakve veze nam omogućavaju da kreiramo uspešne priče, učvrstimo poverenje i imamo dugotrajno prisustvo na tržištu. Izuzetno smo srećni što nam je dodeljena titula i što potvrđujemo naše razumevanje i delovanje u reklamnoj profesiji.“

Izbor oglašivača 2022. odvijao se u tri kruga. U prvom krugu održano je predlaganje kandidata od strane članova SOZ-a. U drugom krugu članovi SOZ-a su glasali za svoje favorite među nominovanim. Na osnovu bodova osvojenih glasanjem članova SOZ-a, koje je dalo ukupno 70%, i bodova osvojenih nagrada u 2022. godini, koje su donele 30%, finalisti su se plasirali u treći krug selekcije (u abecednim redom): A1 Slovenija, Atlantik Droga Kolinska, Merkator, NLB i Zavarovalnica Triglav.

U trećem krugu selekcije, sedmočlana Komisija je potom glasala na osnovu pažljivog pregleda pismenih obrazloženja finalista i njihovih prezentacija uživo na sastanku Komisije. U konačnom zbiru bodova, koji je odredio dobitnika nagrade, 40% bodova iz glasanja članova SOZ-a u drugom krugu izbora, 20% bodova iz nagrada osvojenih u 2022. godini iz oblasti tržišnih komunikacija i 40% bodova iz glasova Komisije.

Komisiju za izbor Oglašivača 2022:

Predsednik Upravnog odbora SOZ Urban Korenjak, predsednik Slovenačkog udruženja oglašivača Andreja Zadnik Andoljšek i još 2 predstavnika oglašivača, mag. Tina Kumelj i Matevž Šmalc, predsednik Upravnog odbora Slovenačke asocijacije reklamnih agencija Dino Zupančič, potpredsednica Slovenačkog medijskog udruženja Jana Štokovič (u ime predsednika) i potpredsednica Oglašivačkog suda prof. dr. Vesna Žabkar (po ovlašćenju predsednika).

Detaljnije obražloženje:

Kontinuiranim razvojem poslovanja, Mercator dosledno gradi snagu svog brenda i na taj način učvršćuje svoju poziciju na tržištu i pozitivnu percepciju u očima korisnika na duži rok. Prateći trendove i odgovarajući na izazove vremena, uspešno održava i relevantnost svog brenda. Sve komunikacione aktivnosti kreira kroz prizmu arhetipa brenda – to je arhetip konektora i na taj način spaja svoje korisnike, partnere i zajednice kroz projekte. Izgradnja diferencijacije brenda, prilagođavanje tržištu i višekanalni pristup ključni su fokusi koje Mercator efikasno prepliće u svojoj poslovnoj, marketinškoj i komunikacijskoj strategiji.

Komunikacione aktivnosti u 2022. godini takođe su značajno obeležile inovativnost u dosezanju ciljnih grupa. Svest o značaju zaštite životne sredine Mercator je među decom širio i kroz edukativni program lojalnosti u saradnji sa National Geographic Kids. Početkom nove školske godine, Mercator je među školarcima i među svim mladima u srcu lansirao novi Fikeez trend – stilski uočljive nalepnice za tkanine i druge predmete koje ulepšaju i sivi dan i svima ulepšaju raspoloženje. Pored toga, Fikeez su sredstvo izražavanja pomoću kojeg mladi mogu na svoj način da otkriju svoje emocije i osećanja vršnjacima. Kalendarsku godinu je zaključio nadovezujući se na prošlogodišnju božićnu aktivaciju – proširenim Bajkovitim selom, koje je okupljanjem i svečanom dekoracijom ponovo osvojila praznična srca i zbližila porodice. Mercator je sportsku 2022. nadogradio nagradnim aktivacijama za korisnike tokom Olimpijskih igara i biciklističke sezone. Reč je o sportskim industrijama koje Mercator takođe podržava kroz sponzorstvo.

Mercator cilja na kupce brojnim promotivnim aktivnostima i aktivnostima Pika kartice, te je napravio korak dalje u svom promotivnom pristupu i fokusirao se na personalizaciju ponuda po meri korisnika, koje uspešno prepliće sa projektima Mi Top 5 i Mi Coupons za još bolje iskustvo kupovine.

Istovremeno, ojačao je svoje višekanalno prisustvo – u prodavnici, na internetu, na aplikaciji, na kartici i sa sopstvenom platformom za sadržaj M soeska, koja čini interdisciplinarnu vezu između različitih aspekata najvećeg trgovca na malo

Brojne advertajzing nagrade dobijene u protekloj godini upotpunjuju priču o uspešnom brendu koji sledeće godine ulazi u 75. godinu rada na slovenačkom tržištu.

Slovenačka oglašivačka komora već više od dve decenije dodeljuje nagradu za oglašivača godine, a Mercator je treći put dobitnik ove titule.

Prethodnih godina nagradu za oglašivača godine dobijale su sledeće kompanije:

Petrol, Belinka, Revoz, Delo, Športska lutrija Slovenije, Pivovarna Laško, Krka, Mobitel (za 2002, 2003, 2006. i 2010.), Proconi (Podgrej i jedi), Si.mobil (za 2005., 2008. i 2013), Engrotuš, Ljubljanske mlekarne, Amis, Zavarovalnica Triglav (za 2012 i 2016), Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Atlantic Droga Kolinska (za 2018 i 2019), NLB i Mercator (za 2002 i 2021) .

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.