Istorija razvoja OOH oglašavanja u Srbiji #13: Prosto da pocrveniš

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 01.Nov.2019, 10:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Istorija razvoja OOH oglašavanja u Srbiji #13: Prosto da pocrveniš

Kao u talasima, u određenim periodima, povede se polemika o kvalitetu i sadržaju oglasnih poruka koje “krase” bilborde. Neretko, potegne se i pitanje etičnosti i dođe do zaključka: “kako je ranije bilo bolje” i “kako takva ideja samo modernim stručnjacima može da padne na pamet”. Da li je zaista tako? U arhivi AQ smo pronašli materijalne dokaze o oglasnim porukama koje su “žarile i palile” u prethodne dve decenije. Zaključak donesite sami.

Puno pre pojave #didžitala, >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << nisu postojala precizna merila učinkovitosti medija, a značaj bilborda je bilo neophodno dokazati. Što ne znači da se ljudi nisu snalazili.

Na rubu novog milenijuma, 2000-te godine, devojka pod imenom Ana Denić je poslužila kao pokusni kunić za demonstraciju moći spoljnog oglašavanja. Naime, na 4 nedelje, Beograd je pozdravljen plakatima sa slikom devojke i pitanjem: “Ko je Ana Denić?”. Zamagljeno lice devojke je dalo prostora mašti građana da se razleti i devojku etiketira kao žrtvu nasilja, političarevu ćerku, sportiskinju itd. Krajnje razočaravajući odgovor (za sve fataliste) je bio: “Bilbord vas čini poznatim”, tj. samoreklama bilborda kao atest njegove moći da bude primećen i zagolica.

Komunikaciona rešenja su u jednom radu objavljenom u Blicu juna 2005. godine, analizom podeljena u 4 grupe:

Kontradiktorni bilbordi sa 37,4% zastupljenosti, i ujedno najmanje efikasni. Najčešće negativne reakcije imaju zbog golotinje, brutalnih poruka i slabe korelacije sa proizvodom.

Nenametljivi bilbordi sa 30,3% zastupljenosti su jednostavni, estetizovani i direktni i ujedno najefikasniji zbog dobre korelacije sa proizvodom.

Štos-bilbordi su zastupljeni sa 18,2%. Imaju element šale u sebi, ali slabu korelaciju sa proizvodom tako da se ljudi sećaju samo šale.

Najmanje zastupljeni sa 14,1% su bilbord-zagonetke, u kojima se proizvod ne pominje no služe kao teaser.

U nastavku predstavljamo reklame koje su digle najviše prašine (sa stanovišta štampanih medija), a vi pogodite kojoj pomenutoj kategoriji koja pripada.

Zanimljivost: U vreme sprovođenja istraživanja, grad je bio preplavljen porukama za predsedničke izbore, međutim samo 1 anonimno anketirana osoba u 150, je pomenula da je ista rešenja i primetila. Zanimljiv uvid, uvertira u period dezinvestiranja u ovaj medij u pogledu političkih kampanja, a rast u pogledu komercijalnog sektora.

1. REKLAMOM DO GOLE KOŽE

Zanimljivost: ESO motorna ulja su iste godine imala kampanju na bilbordima sa vizuelnim rešenjima na kojim se nalazio saobraćajni znak STOP. Saobraćajna policija je odmah reagovala i tražila da se plakat promeni jer je ugrožavao saobraćaj – vozači su automatski usporavali i stajali ispred plakata.

Ceo članak možete pročitati na sajtu ALMAQUATTRO25

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.