„Digitalna revolucija omogućava zelenu revoluciju“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 04.Maj.2023, 12:55

„Digitalna revolucija omogućava zelenu revoluciju“

Suprotno uvreženom mišljenju kako je ulaganje u održivost i ekologiju skupo, a koje je decenijama dominiralo javnim prostorom, sve su glasniji argumenti suprotne strane. O održivoj budućnosti koja podrazumeva ulaganje u tehnologiju – i koja je usput profitabilna – na poslovnoj konferenciji Future Tense govoriće futurolog Gerd Leonhard, koji se decenijama bavi pitanjima napretka društva i tehnologije u čijem je centru briga za čoveka i planetu.

Digitalna revolucija >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << omogućava zelenu revoluciju. Uvek kažem da je zeleno novo digitalno, i ako to bude slučaj, radićemo ruku pod ruku s tehnologijom kako bismo pronašli rešenja. Ne samo za energiju, već i za zagađenje, što je vrlo važno kako bi stvari postale efikasnije i kako bi se uštedela energija“, tvrdi Gerd Leonhard.

O svojim vizijama i održivim ciljevima na Future Tenseu, koji će biti odražn 10. i 11. maja u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, govoriće i predstavnici Microsofta i Hrvatske elektroprivrede.

„U Microsoftu svoj osnovni posao doživljavamo kao pružanje platformi i alata — digitalnih faktora proizvodnje — koji drugima omogućavaju rast i napredak. Verujemo da, kroz inovacije i tehnologiju, pokrećemo napredak prema održivijoj budućnosti, pritom omogućavajući da se naše poslovanje i poslovanje naših partnera i kupaca odvija na ekološki odgovoran način. Cilj nam je da značajno utičemo na smanjenje ugljenika iskorišćavanjem nauke o podacima, veštačke inteligencije i digitalne tehnologije kako bismo pomogli klijentima i partnerima širom sveta u smanjenju njihovog štetnog uticaja na okruženje“, kaže Tatjana Skoko, rukovodilac Sektora održivosti za jugoistočnu Evropu u Microsoftu.

„Zeleno, čisto, digitalno, reči su kojima u HEP-u opisujemo svoje poslovne strategije, definišemo ciljeve i planiramo razvoj. Budućnost kojoj težimo je energetska samodovoljnost svake građevine, obnovljiva energija, energetski kontejneri, blockchain tehnologija ali u isto vreme sve je to energetski intezivna i zahtevna tehnologija. Mogu li poznati izvori obnovljive energije odgovoriti tim izazovima? Šta je sa odlaganjem otpada i razgradnjom novih izvora energije, nose li nam nove, do sada nepoznate izazove? Jesmo li kao vrsta spremni na svet digitalnih zapisa, veštačke inteligencije koja će biti nužna za upravljanje poslovnim procesima budućnosti kojoj težimo? Usuđujem se reći da hrabro koračamo prema novoj civilizaciji s verom u bolju budućnost, ali i snažnom odgovornošću na svakom od nas da promišljamo, preispitujemo i svakako obezbedimo da uistinu i bude takva“, smatra Vanja Varda, direktorica Sektora za tržišnu i marketinšku strategiju u Hrvatskoj elektroprivredi.

Osim Gerda Leonharda, na Future Tense 10. i 11. maja u Zagreb dolazi još šest svetski cenjenih futurologa; Anders Indset će govoriti o budućnosti leadershipa, Erice Orange će govoriti o budućnosti obrazovanja i rada, a Nikolas Badminton o uzbudljivoj budućnosti tehnologije. S kopenhaškog Instituta za studije budućnosti dolaze dva futurologa; Sofie Hvitved, koja će nam približiti kako izgleda budućnost metaverse, veštačke inteligencije i medija i Joe-Max Wakim, stručnjak za trendove u zdravlju i medicini. Alfons Karabuda će govoriti o budućnosti industrije zabave i kulture.

Impresivan program Future Tense konferencije, koja je rasprodala sve ulaznice dve nedelje pre početka, pronađite na zvaničnoj web stranici. Ako ste propustili da kupite ulaznicu, još se možete pridružiti putem live streaminga. Ulaznice za live streaming, kao i za prestižnu radionicu Instituta za studije budućnosti iz Kopenhagena, „Megatrends Shaping Tomorrow“, pronađite OVDE.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.