Medijski trendovi u 2020. godini

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 21.Feb.2020, 17:22   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Medijski trendovi u 2020. godini

Borba protiv dezinformacija

Dolaskom još jednih američkih predsedničkih izbora u novembru ove godine, borba protiv širenja netačnih informacija i dezinformacijskih kampanja na internetu, popularna tema diskusija o medijima prethodnih godina, ostaje u fokusu i ove godine. Razvoj i poboljšanje tehnologija poput deepfake-a, videa manipuliranih putem tehnologije veštačke inteligencije, predstavlja dodatni izazov za javnost i medije, kao i za stručnjake koji se >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << bave ovim problemom. Veštine verifikacije internet sadržaja i istrage bazirane na otvorenim alatima sada su mainstream i neophodan deo arsenala svakog novinara i novinarke, ne samo onih koji rade u digitalnim medijima.

Medijski formati

Medijske kuće nastavljaju da testiraju nove formate kojima bi privukli nove generacije konzumenata vesti i povećali angažman publike. Očekujte eksperimente sa novim društvenim mrežama poput TikTok-a, medijske sadržaje posebno kreirane za format storija, kao i različite interaktivne elemente unutar priča.

Prateći rezultate novih istraživanja o navikama publike, novinski izdavači i oglašivači se sve više okreću i plasiranju sadržaja na kanale direktne komunikacije poput Vibera, WhatsAppa i Facebook Messengera, s obzirom na njihovu rastuću popularnost u širenju i konzumaciji vesti među publikom koja ne želi da deli linkove u javnom forumu društvenih mreža.

Format čija popularnost tiho raste već godinama je audio, čiji je predstavnik podcast danas deo mainstreama. Stručnjaci predviđaju dalji razvoj audio interneta, koji godinama kaska za vizualnim sadržajima, i produkciju novih hitova poput slavnog podcasta Serial i kreiranje podcasta koji se bavi samo vestima.

Izveštavanje o klimatskim promenama i solutions journalism

Sve očitije globalne posledice klimatskih promena sa sobom povlače i potrebu za odgovornim i informisanim izveštavanjem o ovom problemu. Novinari i novinarke specijalizovani za tumačenje naučnih izveštaja o problemima okolne i uticaju klimatskih promena na sve oblasti ljudskog delovanja ove godine će imati prominentnije mesto u medijima. Tzv. solutions journalism (novinarstvo koje nudi rešenja) potencira priče fokusirane na izlaganju društvenih problema i njihovih mogućih rešenja, zasnovanih na činjenicama i dokazanim najboljim praksama.

Privatnost i regulacija platformi

Porast uticaja društvenih mreža na mnoge sfere javnog delovanja, od novinarstva do izbornih rezultata, u proteklih nekoliko godina je probudio interesovanje političkih struktura za pojačanu regulaciju velikih internet kompanija. Uvođenje Opšte uredbe o zaštiti ličnih podataka (GDPR) 2018. godine (i prve kazne određene za one koji su je prekršili) jedan je od koraka ka oštrijoj regulaciji upotrebe ličnih podataka korisnika na internetu, a transparentnost prikupljanja i korišćenja privatnih podataka sve je češći zahtev informisanih korisnika digitalnih platformi, što je već rezultiralo uvođenjem novih alata, poput Facebook-ovog alata koji korisnicima nudi mogućnost da vide koje podatke o njima sa Facebook-om dele sajtovi izvan same platforme. Uz ubrzani razvoj tehnologija poput prepoznavanja lica i sve češće propitivanje njenih etičkih implikacija i mogućih zloupotreba, pitanja privatnosti i vrednosti ličnih podataka korisnika dobijaju na važnosti i postaju fokus publike i regulatora.

Izvor: media.ba
Pogledaj vesti o: Predsednički izbori

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.