Hrvatska: Bez svetala preko dana

Izvor: B92, 28.Mar.2011, 11:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Hrvatska: Bez svetala preko dana

Hrvatski autoklub obaveštava vozače da od nedelje, 27. marta, nastupa letnje računanje vremena i prestaje obaveza vožnje sa upaljenim dnevnim ili kratkim svetlima.

Zakon o sigurnosti saobraćaja na hrvatskim putevima nalaže vozačima da u razdoblju zimskog računanja vremena, koje je počelo 25. oktobra, na motornim vozilima za vreme vožnje danju moraju imati upaljena dnevna ili kratka svetla. U nedelju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << 27. marta prelazimo na letnje računanje vremena pomeranjem kazaljki na satu za sat unapred, a vozači više nisu obavezni da pale dnevna svetla na automobilima.

Vozači motocikala i mopeda i dalje su obavezni da voze sa uključenim dnevnim svetlima danju, jer se ta obaveza odnosi na njih cele godine. Tokom letnjeg računanja vremena, svetla su nužna danju u uslovima smanjene vidljivosti za sve vozače, a oni mogu i nastaviti da voze s upaljenim svetlima.

Gde su obavezna

Tokom godine obavezno je upaliti dnevna svetla u BiH, Češkoj, Crnoj Gori, Danskoj, Estoniji, Islandu, Kosovu, Letoniji, Makedoniji, Norveškoj, Poljskoj, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji, Srbiji i Švedskoj. Na autoputevima i putevima izvan naselja, dnevna svetla obavezna su u Finskoj, Italiji, Mađarskoj, Portugalu i Rusiji, a preporučljiva na putevima u Nemačkoj i Švajcarskoj. U Grčkoj su tokom dana zabranjena, a u Francuskoj obavezna za motocikle.

Svetla i sigurnost

Obaveza paljenja svetala samo u razdoblju zimskog računanja vremena pravda se ekološkim razlozima (smanjenje ukupne potrošnje, a time i manja emisija CO2), a saobraćajni stručnjaci smatraju da je svakako bolje imati upaljena svetla tokom svake vožnje, jer i sunčanim danima doprinose većoj sigurnosti saobraćaja te time smanjenju mogućih nesreća. Nekoliko litara više potrošenog goriva tokom cele godine ne može se uporediti sa sačuvanim ljudskim životima.

Dnevna svetla su posebna svetla predviđena za vožnju danju, a za sada postoje uglavnom na automobilima više klase (pale se automatski čim se upali vozilo) i razlikuju se od kratkih svetala. Većina automobila u Republici Hrvatskoj nema dnevna svetla i zato vozači često pogrešno smatraju da su to kratka ili svetla za označavanje vozila.

Izvor - Tportal

Pročitajte tekst o obaveznom vezivanju svih putnika u automobilu

Hrvatska: Autoputem jurio 239 km/h

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.