Završena rasprava, glasanje u ponedeljak

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 09.Sep.2011, 21:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Završena rasprava, glasanje u ponedeljak

BEOGRAD -

Poslanici Skupštine Srbije završili su večeras razmatranje svih tačaka aktuelne sednice, o kojima će se izjasniti u ponedeljak, 12. septembra.

Tokom dana poslanici su pretresli ukupno 147 amandmana na predloge zakona o železnici, o patentima i o izmenama Zakona o autorskim i srodnim pravima.

Vlada Srbije prihvatila je tri amandmana na predložena rešenja o autorskim i srodnim pravima, 10 na rešenja o patentima i 19 o železnicama, među kojima nisu >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << predlozi SVM i LSV da se Vojvodini obezbede određena prava nad železničkom infrastrukturom na njenoj teritoriji.

Debatu o predloženim rešenjima o železnici obeležila je rasprava između poslanika SVM i LSV sa resornim ministrom Milutinom Mrkonjićem o tome da li Vojvodini treba dati prava nad delom železničke infrastrukture koja se nalazi na njenoj teritoriji.

Predlog zakona o železnicama, pored ostalog, predviđa veća ovlašćenja Direkciji za železnice, koja će ubuduće moći da donosi podzakonske propise koji su neophodni za bezbedno i nesmetano obavljanje železničkog saobraćaja.

Taj zakonski predlog je jedna od tri tačke dnevnog reda jedanaeste vanredne sednice parlamenta, koju su poslanici započeli 6. septembra.

Polemika Mrkonjića sa SVM

Poslanici Saveza vojvođanskih Mađara i Lige socijaldemokrata Vojvodine apelovali su danas na Vladu Srbije i partnere vladajuće koalicije da podrže njihove amandmane kojima traže da se novim zakonom o železnici Vojvodini obezbede prava nad delom železnice na teritoriji pokrajine.

Resorni ministar Milutin Mrkonjić poručio je, međutim, tokom rasprave u parlamentu da javna železnička infrastruktura može biti samo svojina Srbije.

Prepodnevni deo rasprave u parlamentu o amandmanima na taj zakonski predlog obeležilo je "ubeđivanje" poslanika LSV i SVM sa ministrom Mrkonjićem da li Vojvodini treba dati određena prava nad železnicom, a stavove ministra podržao je radikal Zoran Krasić, koji smatra da se "ne može igrati" onim što je u vlasništvu države.

Vlada nije prihvatila amandmane SVM i LSV kojima se traže prava Vojvodine nad delom železnice na teritoriji pokrajine.

Poslanik SVM Balint Pastor se "u odbranu" svog stava pozivao na Ustav Srbije i vladinu Strategiju o razvoju železničkog saobraćaja, koja, kako je rekao, predviđa da se infrastruktura u vlasništvu Srbije postepeno prenosi lokalnim samoupravama i pokrajini.

Pastor je izrazio nadu da će u danu za glasanje amandmani SVM i LSV ipak dobiti podršku i dodao da je "prinuđen" da kaže da njegova stranka neće glasati za predloženi zakon ukoliko se to ne desi.

On tvrdi da železnička infrastruktura nigde u svetu više nije simbol državnosti i da se u njihovim zahtevima ne radi ni o kakvoj secesiji, već želji da Pokrajina uz pomoć fondova EU investira u železnicu i obezbedi bolji kvalitet prevoza Vojvođanima.

Iako je skupštinski Odbor za saobraćaj i veze usvojio predlog da se pokrajini i lokalnoj samoupravi omogući da dobije na upravljanje i korišćenje železničku infrastrukturu za koje društvo nema ekonomski interes, Pastor kaže da to nije dovoljno i da

SVM ne traži infrastrukturu za koju više ne postoji ekonomski interes "jer bi to bilo suludo".

Ministar Mrkonjić je odgovorio da je železnica jedinstven saobraćajni sistem i da je tehnički i tehnološki "nemoguće da železnica ima pet različitih gazda".

Ministar je obrazložio i da su prirodna bogatstva, dobra koja su od opšteg interesa i imovina koju koriste organi Srbije državna svojina, kao i da se imovina autonomnih pokrajina i lokalne samouprave i način njenog korišćenja uređuje zakonom.

Shodno tome, kako je poručio Mrkonjić, Predlogom zakona kojim se uređuje upravljanje javnom železničkom infrastrukturom i obavljanje prevoza u javnom saobraćaju, ne mogu se uređivati pitanja imovine pokrajina i lokalnih samouprava i time prejudicirati rešenja koja su predmet zakona kojim se uređuje javna svojina.

Stavove ministra podržao je i radikal Krasić ističući da infrastruktura ne može da se cepa, jer to mora da bude jedinstven sistem, te može samo da bude u vlasništvu Srbije.

Krasić je rekao da vlada nije trebalo da dozvoli da se pokrajini i lokalnoj samoupravi da nadzor i kontrola u sprovođenje železničkog saobraćaja. "To je neustavno i ako to ostane vi ih hranite nadom. Budite oprezni, kad se da prst ide cela ruka", rekao je Krasić.

LSV o vlasništvu nad železnicom

U debatu se uključila i Aleksandra Jerkov iz LSV, koja je rekla da joj je žao što vlada nije prepoznala princip da Vojvodina koja je gradila i ulagala u infrastrukturu ima i pravo nad jednim njenim delom.

Ona je kao primer lošeg stanja u železnici navela da je voz od Beograda do Subotice pre Drugog svetskog rata išao brže nego danas.

Jerkov je pozvala poslanike koji dolaze iz Vojvodine da bez obzira na stranačko opredeljenje podrže amandmane SVM i LSV kako bi sprečili da Pokrajini bude, kako kaže, nanesena ekonomska šteta.

Poslanik SRS Dobrislav Prelić koji dolazi iz Vojvodine rekao je, međutim, da amandmani sa razlogom nisu prihvaćeni, "jer politički nisu opravdani" i dodao da su ti zahtevi uvod u ono što sledi kada pred parlament dođe zakon o javnoj svojini.

Kako je poslanik LSV Aleksandra Jerkov rekla novinarima u parlamentu, ta stranka još uvek pregovara sa strankama u vladajućoj koaliciji, pre svega Demokratskom strankom, i da još ima vremena da vlada prihvati amandmane LSV.

Predlog zakona o železnicama, pored ostalog, predviđa veća ovlašćenja Direkciji za železnice, koja će ubuduće moći da donosi podzakonske propise koji su neophodni za bezbedno i nesmetano obavljanje železničkog saobraćaja.

Kako je saopštila predsednica parlamenta Slavica Đukić-Dejanović, poslanici će se o tačkama aktuelne sednice - Predlogu zakona o železnicama, ali i zakonskim predlozima o patentima i o izmenama i dopunama Zakona o autorskim i srodnim pravima izjašnjavati 12. septembra od 11 sati.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.