Okončana rasprava o zakonu o saobraćaju

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 22.Maj.2009, 22:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Okončana rasprava o zakonu o saobraćaju

BEOGRAD - Skupština Srbije završila je danas raspravu u pojedinostima o Predlogu zakona o bezbednosti u saobraćaju na putevima.

Ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić se pri kraju rasprave zahvalio poslanicima na predloženim amandmanima, navodeći da su dali veliki doprinos na poboljšanju predloga zakona.

Mrkonjić: Crne tačke nisu predmet zakona

Mrkonjić je precizirao da je usvojen 71 od 244 amandmana.

On je dodao da je to samo >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << polazna osnova za dalje, da će zakon početi da se primenjuje za šest meseci i dao reč u svoje i ime ministra policije Ivice Dačića da će pokušati da još neke stvari poprave, a da onda sledi primena novog zakona, što je i najvažnije.

On je pohvalio želju većine svih u parlamentu da infrastruktura bude u prvom planu i da treba uložiti daleko veće napore da i taj elemenat bitan za bezbednost saobraćaja bude na višem nivou nego što je bio do sada.

"Do kraja godine ćemo završiti sve projekte vezane za Koridor 10 i za auto put prema Čačku", rekao je Mrkonjić govoreći o tome da 'crne tačke' ne mogu da budu predmet zakona ali da se taj problem može rešiti samo modernizacijom i odvajanjem novca za održavanje puteva.

Može li vozač sve da predvidi?

Poslanici opozicionih stranka ocenili su da se tim zakonom neće postići pravi efekti i ciljevi, a to je da se smanji broj saobraćajnih nesreća i nastradalih, jer se, kako su rekli, bezbednost u saobraćaju posmatra površno.

Oni su ponovili primedbe da će policija ovim zakonom dobiti prevelika ovlašćenja i tražili da se preciziraju odredbe i ostavi što manje mogućnosti za slobodna tumačenja zakona.

Poslanici DSS predložili su uvođenje načela uzajamnog poverenja svih učesnika u saobraćaju, a poslanici LDP podneli su sličan amandman, koji su podržali i poslanici SRS, kao i Mirko Čikiriz (ZES).

Oni su ukazali su da vozač ne može predvideti sve što može da se desi na putu, niti se sva odgovornost može prebaciti samo na njega.

Poslanici SNS i SRS izjasnili su se protiv osnivanja Agencije za bezbednost saobraćaja, smatrajući da se time dupliraju nadležnosti, kao i troškovi.

LDP: Mnogo policijski zakon

I iz DSS, LDP i SRS čule su se slične primedbe da su policiji date velike privilegije jer, prema njihovom mišljenju, ne podleže kažnjavanju u mnogim slučajevima kada i policija čini saobraćajne prekršaje obavljajući službenu dužnost.

Takođe, naveli su da policija treba da radi svoj posao i da to nije sporno, ali da to ne sme da bude na uštrb bezbednosti saobraćaja.

"Zakon nije građanski - mnogo je policijski", smatraju u LDP postavljajući pitanje zašto samo policija može da se zaustavlja i parkira protiv propisa, a ne mogu i druge službe kao što su vatrogasci i hitna pomoć.

Poslanici DSS i LDP usprotivili su se učešću policije u polaganju vozačkih ispita i mešanju u rad auto-škola, a u raspravi je zatraženo i da se ukine odredba o zabrani i kažnjavanju posedovanja uređaja za detekciju radara, jer su takvi uređaji već fabrički ugrađeni u mnoga vozila.

Skupština u ponedeljak 25. maja nastavlja rad razmatranjem amandmana na Predloge zakona o opštoj bezbednosti proizvoda i o elektronskoj trgovini.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.