Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 11.Maj.2015, 21:55 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Novi brend francuskih restorana "pripremljeno kod nas"
Jela u francuskim restoranima od jula imaće oznaku o načinu njegove pripreme odnosno da li su u potpunosti spremljena u kuhinji dotičnog restorana ili ne.
Prošlogodišnji predlog o uvođenju novog brenda u francuskim restoranima "spremljeno u našoj kuhinji" od petka je postao stvarnost u Francuskoj bez obzira na protivljenje jednog broja vlasnika ugostiteljskih objekata.
Naime, dekret o stupanju na snagu uvođenja deklaracije u restoranima "pripremljeno kod nas" >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << objavljen je 7. maja u Francuskoj, prenosi list Figaro.
"Ciljevi uvođenja deklaracije o načinu pripreme jela u restoranima je odavanje priznanja jelima koja su pripremljena u celini na licu mesta kao i davanje tačne informacije klijentima o poreklu posluženog jela", objasnila je državna sekretarica za trgovinu, domaću radinost, potrošnju i socijalnu solidarnost, Karol Delž.
Jelo koje nosi takvu oznaku, mora da je u potpunosti pripremljeno na licu mesta i to od svežih proizvoda.
Isključena je mogućnost korišćena zamrznutog voća povrća i mesa, kao i polugotovih proizvoda.
Jedino je dozvoljena upotreba testa, hleba i sira napravljenih van kuhinje restorana.
Pojedeni ugostitelji smatraju da pripremanje hrane na ovaj način nije dovoljno ekonomski isplativo, jer ljuštenje i seckanje voća i povrća na licu mesta zahteva dosta vremena ili dodatnu radnu snagu.
Osim toga restorani koji su udaljeni od pijaca i prodavnica sa svežim voćem i povrćem, kao zimski centri na primer, nemaju mogućnost da na ovaj način pripremaju hranu i oni će izgubiti oznaku domaća radinost.
Od jula meseca svi ugostiteljski objekti biće u obavezi da tačno deklarišu način pripreme jele, da li je spremljeno na licu mesta ili ne.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...