Izvor: B92, 11.Feb.2010, 16:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kosovo: Lobiranje za nezavisnost
Prag, Priština -- Prištinske vlasti angažovale su svetsku marketinšku agenciju "Sači i Sači" za nastavak lobiranja za priznanje Kosova, javio je radio Slobodna Evropa.
Vrednost kampanje pod nazivom "Kosovo. Mladi Evropljani", iznosi 5,7 miliona evra, a spot koji traje 60 sekundi, koji jednostrano otcepljenu južnu pokrajinu promoviše kao "najmlađu evropsku državu", već se emituje na svetskim televizijama, poput CNN-a i BBC-ja.
Kako prenosi Slobodna Evropa, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << čije sedište je u Pragu, neke od tih aktivnosti biće moguće pratiti preko Fejsbuka, Tvitera i Ju-tjuba, putem kojih će privremene kosovske vlasti pozvati ljude širom sveta da slave i šalju video-čestitke.
U proces lobiranja uključene su i škole na Kosovu, pošto će najbolji dečji crteži biti poslati liderima zemalja koje su priznale jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova, ali i onima čije zemlje to još nisu učinile.
Vlada u Prištini smatra da na ovaj način podržava izgradnju pozitivnog imidža Kosova u svetu i time lobira za nova priznanja, prenela je Slobodna Evropa, navodeći da je jedan od ciljeva kampanje i privlačenje investicija.
Nezavisnost Kosova, jednostrano proglašenu 17. februara 2008. godine, do sada je priznalo 65 država, od ukupno 192 članice UN.
Prištinski zvaničnici koriste sve međunarodne skupove kako bi u zvaničnim ili nezvaničnim susretima lobirali za nastavak priznanja.
Opozicija i civilno društvo u pokrajini, međutim, upozoravaju da ima puno problema u procesu priznanja i kritikuju vlasti u Prištini da ne čine dovoljno, dodaje Slobodna Evropa.